Guppy yngel, når de får farge på hale?

hei.
er en nybegynner på akvarie og fisk, har nå fått meg et 63 liters akvarium og har to jente guppy og 1 gutte guppy, og en platy. den ene guppyen fikk guppy yngel for ca 5 uker siden og skal snart få flere. I tillegg så skal den andre guppy jenta også få guppy yngel snart. Så jeg lurte på om når guppyene får farge og når de er voksne og når de selv kan få guppy yngel?
Er nybegynner
GuppyFan
hei. er en nybegynner på akvarie og fisk, har nå fått meg et 63 liters akvarium og har to jente guppy og 1 gutte guppy, og en platy. den ene guppyen fikk guppy yngel for ca 5 uker siden og skal snart få flere. I tillegg så skal den andre guppy jenta også få guppy yngel snart. Så jeg lurte på om når guppyene får farge og når de er voksne og når de selv kan få guppy yngel? ;):) Er nybegynner:)


Ikke det du spør om men det kan være artig å vite. Jeg kjøpte 2 blå og en rød.
Etter en stund fikk den ene blå, svart hale..

Også får jeg linke til denne: Formoder du har lest det, men kan aldri være for sikker.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4274&tab=2

(Der står det nok svar på noe av det du spør om i det minste.)


Denne kan også være av interesse:

http://akvaforum.no/text.cfm?id=2027

Og jeg antar at du snakker om den mest vanlige guppy. Det er i hvert fall 2 typer! (Selv Elsker jeg Endlers Guppy..)
Tusen takk det er vanlig guppy.

Jeg har også lyst på en malle, vet du om den går fint sammen med guppy, og er det noe malle trenger eventuelt da?
mine guppy-yngel er 5 uker nå, og noen av de begynner å få litt farge på seg.
guppy ynglene mine er også fem uker nå, men til nå så syntes jeg alle er litt gule eller fargeløse. hmm.

betyr det at de fleste blir gule/orange eller noe sånt?
GuppyFan
Tusen takk:) det er vanlig guppy. Jeg har også lyst på en malle, vet du om den går fint sammen med guppy, og er det noe malle trenger eventuelt da?


Kan nesten garantere at det går bra. Hva for malle har du tenkt deg?

God å kunne være til hjelp.
er ikke helt sikker. en av ikke så veldig stor størrelse. noe du anbefaler?
Jeg har også akkurat fått yngel på guppyen min, og de er snart tre uker. Jeg kan faktisk allerede se på to eller tre av ynglene at de har fått bittelitt blåfarge på halen. Så antar da at disse blir blå, men man vet jo aldri

Når du tenker på malle, kommer dette til å gå helt fint Jeg har et kar med både endlers guppy og vanlig guppy (bare hanner, ettersom at hvis ikke kan det avles frem hibryder. Skal snart skaffe fler hunner av begge arter, og dele artene hver for seg ) og i samme kar har jeg tre maller - to voksne og 1 ungfisk
Dette går strålende, de ser ikke ut til å bry seg om hverandre i det hele tatt. Mallene jeg har er ancistrus oppdrettsvarianter (http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3345), og de ser ut til å trives kjempegodt i akvariet mitt, sammen med guppyene

Håper det var til hjelp, og at det går bra med guppybebiene dine!
guppy yngel får farge etter 3-8 ukers alder

maller de fleste maller går sammen med guppy men det kan kresje med PH verdien.

jeg kan anbefale otto og ancistrus for deg.
men hvor stort akvarium teller litt.
men ancistrus skal ha minst 80liters akvarium.
otto skal ha 40 liters akvarium minst, de skal være i flokk på 4-5 minst
GuppyFan
er ikke helt sikker. en av ikke så veldig stor størrelse. noe du anbefaler?
flekkcmet pansermalle er noe jeg kunne ha anbefalt(=
De blir rundt 4,5.
Og de går sammen med guppy og mye annen fisk(=
Tilfeldig bekjentskap
© S i m e n
Reklame for plussmedlemskap