Salttabletter

Noen som har peiling på om disse Salttablettene kan brukes i akvariet????

INFO: Salttabletter används i mjukvattenfilter för regenerering av den filtermassa som har till uppgift att byta kalcium- och magnesiumjoner mot natriumjoner. Genom att salttabletter är framställda av vakuumsalt garanteras renheten och därmed minimeras driftstörningar i mjukvattenfiltret. 25 kg säck.
Kemisk analys (typanalys)
Natriumklorid (NaCl): > 99,9 %
Kalcium (Ca) + Magnesium (Mg):
Hva skal du med salttabletter?...vi driver da med fisk som lever i ferskvann:P Salt i karret er bare tull og noe du ikke trenger å bruke.
Takker for svar, men var vel ikke det jeg helt spurte om.....
Det er jo så godt som rent salt (NaCl) så det er ikke noe forskjell på dette og det såkalte akvariesaltet som selges dyrt i dyrebutikker. Men uansett bør ikke salt brukes i ferskvannskar annet enn for behandlig av visse sykdommer (og saltvannskakvarier krever spesialsalt med sporstoffer++ så det er ikke brukbart der heller).
Erling Ingar
Takker for svar, men var vel ikke det jeg helt spurte om.....


Hva spør du om egentlig? Om du kan bruke salt-tabletter i akvariet? "Bruke"? Spørsmålet er vel heller hva skal du egentlig bruke dem til? Bare ha dem oppi for å ha dem oppi? Det er vel ferskvanns-akvarium du har? Hva skal du egentlig med salt da?

I ferskvannskar brukes salt til behandling av visse soppsykdommer. Ikke noe annet. Ferskvannsfisk skal ikke ha salt.
Hva jeg spør etter står øverst på denne siden. Ellers er det til Koi fisk som skal ha salt, men helst ikke mer enn 0,1%....
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap