Guppy yngel

Har seks yngler som ble født 30.11.2008 alså 30. november 2008. Men nå ser to av ynglene gravide ut den ene ser ut som at den kommer til å føde hvert øyblikk. Her kommer mine spørsmål om akuratt noe om det: 1 - Går det å føde når de er så små? 2 - Hvor store må de være for å gå i det akvariumet der de store er har to gullfisker og en kampfisk, og noen trekantete fisker og en alge eter. Bilder kommer senere
Guppyene må være rundt 7,5 måned gamle... de har nok vært kjønnsmodne i flere måneder allerede

Jeg må jo lure, siden du tydeligvis synes de er så små enda... går de i et veldig lite akvarium?
Svar til ElinH
Ja nå men før hadde de veldig stort men det ble fylt av alger som ikke gikk vekk og det var gammalt kanskje 15-30 Liter
Jeg skjønte ikke helt.. var det "veldig store" karet mellom 15 og 30 liter?

uansett, et lite kar er årsaken til at de er så små. De har rett og slett ikke plass til å vokse på, dessuten øker nitratnivået fort i små akvarier. Nitrat hemmer veksten, noe som gjør at det blir "dobbelt galt".

under normale forhold, med god plass, burde disse ha fullvoksen størrelse nå

Du kan bøte på litt ved å bytte vann ofte, gjerne hver dag, så holder du hvert fall nitratnivået nede.
Svar til elinh
Går det å ha de oppi en bøte på 10 liter?
Dirgni
Går det å ha de oppi en bøte på 10 liter?

Ja det skal nok gå fint.
Man skal helst ha yngler over i vann som er minst 10 eller
mer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap