Black_flys akvarier i Trondheim (side 11)

Handlet inn litt planter til Killi og batta kar og vase i dag. Halv pris på Buddy butikken der i dag.
Ble en Nymphaea lotus (zenkeri) rød lotus til afrika karet der killi skal komme.
Echinodorus quadricostatus "Magdalenensis" til 180 literen.
og en stripet gress/strå plante til etterhvert å ha i vasen der bettaene skal komme.
Ble også to kileflekkrasbora hanner til 22kr

På midtun zoo ble det:
Apistogramma cacatuoides Kakadueciklide ble det et par av og den ene har funnet seg til rette i den ene kokosnøtta etter å ha prøvd ut noen av de andre først.

I 63 literen der Kileflekkraboranene og dette strået flyttet inn oppdaget jeg i dag iallefall 3 corydoras paleatus yngel.
Buddy butikk halv pris!! den på galeriet det eller? lenge siden eg har hvert der.
Hva ble det til med killi eggene bestilt eller? bare litt nyskjerrig
Kule de snuttene av sommerfuglciklidene, ble litt fristet til å skaffe meg disse flotte fiskene igjen, gikk rett vest forrige gang eg hadde de med sykdom og masse død
Gratulerer med apisto, den blir du nok fornøyd med. Bilder?
ctammer
Buddy butikk halv pris!! den på galeriet det eller? lenge siden eg har hvert der.

Åsane storsenter har halv pris på alle planter og fisk i dag frem til kl 24. Crazy dager eller noe sånt.
ctammer
Hva ble det til med killi eggene bestilt eller? bare litt nyskjerrig:)

Blir å bestille golden varianten tror jeg, selv om den i sjoikolade også var fascinerende, men har ikke plass til så mye fisk.

ctammer
Kule de snuttene av sommerfuglciklidene, ble litt fristet til å skaffe meg disse flotte fiskene igjen, gikk rett vest forrige gang eg hadde de med sykdom og masse død:(

Sommerfuglene er kjempe tøffe og for noen farger. Helt utrolig. Lurer på om en har gått bort her også, men det kan være den gjemmer seg i javamosen. Tror jeg har to hanner og en hunne så da blir den "single" hannen levert tilbake til galleriet. Kanskje få noen pygmeer tilbake.

darwin
Gratulerer med apisto


Takker. Er spent på hvordan det kommer til å gå i karet, men sommerfuglene holder seg på "steinsiden" av karet og apistoene holder seg i "jungel" delen med kokosnøtthuler. Hvis det går bra skal jeg skaffe en dame til. Coryene blir dyttet bort når de blir for plagsomme, men ingen problemer.

Ang apistoene. Er det hunnen eller hannen som velger hule? Det jeg tror er hanne holder seg for det meste i den ene hulen. Og er prøvd sjekket opp av den "single" sommerfuglcikliden. Hehe
Hunnen velger hvilken hule hun vil legge egg i og hvem som skal befrukte de.
Hannen kan finne på å jage hunnen ut av territoriet sitt om hun ikke er klar for å parre seg med han, dette kan få dødelig utgang i ett akvarie da plassen er begrenset. Flere hunner kan avhjelpe dette, hver hunn trenger ett territorie på ca 30x30 cm.
Det kan bli ampert mellom ramirezier og kakaduer, mine hanner har alltid tatt livet av sommerfuglene til slutt Vi får håpe dine er snillere.
darwin
Hunnen velger hvilken hule hun vil legge egg i og hvem som skal befrukte de. Hannen kan finne på å jage hunnen ut av territoriet sitt om hun ikke er klar for å parre seg med han, dette kan få dødelig utgang i ett akvarie da plassen er begrenset. Flere hunner kan avhjelpe dette, hver hunn trenger ett territorie på ca 30x30 cm. Det kan bli ampert mellom ramirezier og kakaduer, mine hanner har alltid tatt livet av sommerfuglene til slutt :-( Vi får håpe dine er snillere.


Såpass. Huff. ja det får vi håpe. Blir det for mye bråk så må jeg enten gjøre om eller levere tilbake.
"jungel" området er på ca 35 * 40 og stein er på 40 * 40 mellom der er det trerot, lavastein og masse javamose. på ca 25 * 35.

Han selgern som kanskje er den beste i Bergen sa at de skulle gå bra sammen. Så bank i bordet og krysse det som krysses kan.

Skal prøve å legge ut bilder og noen nye filmer nå.

[External Image]
Prøver ut hule

[External Image]

Dame eller herre?


[External Image]
Ut på utforskelsestur.
Første film av apistogramma cacatuoides - kakadueciklide
Første film av Apistogramma cacatuoides - Kakadueciklide
Den ene sjekker ut, mens den andre prøver ut de forskjellige hulene.

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/3vFootmX5Ts&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Tips på flotte ciklider
Tips fra Jo Stenersen om ciklider jeg bør sjekke ut.
Black_Flys: Flotte rolige ciklider som ikke er helt vanlige og som kan gå i en 180 liter kan være Guianacara sp. "Red Cheek", Biotodoma cupido, Crenicara punctulata (fordelen med denne arten er at hvis du mister hannen din så skifter alfahunnen kjønn og blir til en hann m.m.

Spennende å sjekke ut litt mer.
Oversikts filming av 180 literen
Oversikts filming

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/KnEGLKmN1qs&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Sommerfuglciklide - mikrogeophagus ramirezi having a stand off
Sommerfuglciklide - Mikrogeophagus ramirezi having a stand off

Hvilket kjønn? Er den minste en hanne og den som han viser seg for det også?
Så kommer fruen og rydder opp?

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/6LpXrUZnOH8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Bør jeg levere tilbake den ene sommerfuglhannen?
Slik at det blir mer harmoni i karet?
Black_Flys
Bør jeg levere tilbake den ene sommerfuglhannen? Slik at det blir mer harmoni i karet?

Du kan risikere at de to andre rotter seg sammen mot den andre siden de er et par og så kan de drepe den.
Flott de filmsnuttene du har der black flys
Black_Flys
Tror kanskje det blir denne arten jeg går for når det gjelder Killifisk [URLBLOCK1] Fra [URLBLOCK2] Bilde fra han jeg kanskje skal kjøpe av [URLBLOCK3] [IMG]http://www.samskillifish.com/images/gallery/australe_gold_2a.JPG[/IMG]


Denne killien har vi to par av, kalles for lyrehalekilli på norsk. Flotte fisker, og vokser i en enorm fart. Kjøpte dem for noen uker siden, og i følge Thor på Dahls Dyrerike ville de være fullvoksne ved juletider.
Aphyosemion australe
Joanna & Pål.
Hva betalte dere for de?
Hvordan holdere dere de: akvarium, liter, sand, grus, leire, torv, filter, planter, et par sammen, torv, ph, temperatur? Hehe mange spørsmål her.
Skal bestemme meg i løpet av mandagen.
Black_Flys
Joanna & Pål. Hva betalte dere for de? Hvordan holdere dere de: akvarium, liter, sand, grus, leire, torv, filter, planter, et par sammen, torv, ph, temperatur? Hehe mange spørsmål her. Skal bestemme meg i løpet av mandagen.


Vi betalte 59,- eller 69,- per stykk hos Dahls. De er ca. 3-4cm store og de har allerede farget helt ut. Foreløbig går de med Corydoras Sp.Black (bruker catappa og eikeløv) i en 54liter med pH på 6,5. Da det er ett corykar er det selvsagt sand (råda). Har planer om å skille parene (har to hanner og to hunner) om ikke lenge da de vokser svært fort. Spiser det meste av frossentfòr. Svarte og røde mygglarver er veldig populært. For planter se profilen til karet. Det er karet som er i midten i reolen. Najas guadalupensis er spesielt fin i slike kar. De liker forøvrig å ha gjemmeplasser. Hunnene liker å ligge under en rot som er i karet. Ikke spesielt snille mot andre fisker. Hannene har begynt å bli litt småfrekke mot lampeøyekilliene og hverandre. Bør nok ikke holdes mer enn i par.
Joanna & Pål
Bør nok ikke holdes mer enn i par.

Velger de hverandre eller er det bare mann dame som har noe å si?
Har du bilder av de?.

Tror jeg skal bestille meg en pakke. Så får vi se.
De skal få to egne småkar tenkte jeg. Så blir det å bytte/selge bort eventuelle de som det blir for mange av.
Black_Flys
[QUOTE=Joanna & Pål]Bør nok ikke holdes mer enn i par.

Velger de hverandre eller er det bare mann dame som har noe å si?
Har du bilder av de?.

Tror jeg skal bestille meg en pakke. Så får vi se.
De skal få to egne småkar tenkte jeg. Så blir det å bytte/selge bort eventuelle de som det blir for mange av.

Tror ikke de velger par, så lenge du har en hunn og en hann holder det regner jeg med. Skal prøve få tatt bilder av dem i dag når lyset skrur seg på i karene. De er ganske aktive så det er ikke så lett. Bilder blir i så fall lagt i vår akvarietråd Lykke til med klekkingen.
Corydoras opptelling 25/10-09
Corydoras opptelling 25/10/09.

Corydoras Paleatus
Voksne: 7 stk
Ungdom: 2 stk
Yngel 1: 4 stk (15/09)
Yngel 2: ca 15 stk (18/19)
Yngel 3: ca 170 stk /02/10)
Yngel 4: ca 15 stk (13/10)
Yngel 5: ca 87 stk (15/10)
Yngel 5: 2 stk (16/10)
Yngel 6 i 63 liter ASIA karet: 3 stk
Yngel 7 flyttet til 63 literen: 12 stk (24/10)
Egg 1: 27 stk
Egg 2: 7 stk

Corydoras Adolfoi
Ungdom: 10 stk

Corydoras pygmaeus
Voksne: 4 stk
Kakaduene er veldig sky enda. Er dette vanlig?
De liker seg best i hulene ser det ut til.

Tok ut den ene Sommerfuglcikliden som iherdig har prøvd å splitte det som iallefall var et eggleggende par for noen dager siden. Skifter damen mening i slike forhold?

Har du bilder av kakaduene?
Jeg klarer ikke å se alle detaljer fra filmen, jeg vil gjerne se ett bilde av dem sinte og med utslåtte finner.
Vet du hva slags type det er?

Nå har ikke jeg peiling på sommerfugl ciklider, men om du har ett sikkert par som har lagt befruktede egg så hadde jeg kvittet meg med den som er til overs når de har andre fisk å samle aggresjonen mot.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap