Black_flys akvarier i Trondheim (side 19)

En fantastisk dag da det gjalt fotball i går.
SPURS er i Fa cupens semifinale. City og Villa tapte henholdsvis 3 og 2 poeng i ligaen.

Apisto yngelen er nå flyttet/svømt sammen med mor diagonalt i karet. Ligger nå under en plante helt fremme i venstre del av karet. Mange mange mm store yngel som ligger under sin voktende mor. Skulle ta bilder, men batteriet må lades opp. er det ikke typisk.

Bør disse ynglene tas ut av karet til et annet kar? er mange gjemmeplasser der de ligger nå. rett ved en steinrøys og en del planter.
Apistogramma cf. eunotus mamma passer unger
Apistogramma cf. eunotus mamma passer unger
[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/-GNnWhDGzdg&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_detailpage&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed>][/URL]
Apistogramma cf. eunotus mamma passer unger 2
Apistogramma cf. eunotus mamma passer unger 2

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/lk1bgOLD7p0&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_detailpage&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed>][/URL]
Apistogramma cf. eunotus mamma passer unger 3
Apistogramma cf. eunotus mamma passer unger 3

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/aE-bpImHlsY&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed>]</embed>" alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">[/URL]
De der så flotte ut Espen, jeg ville ikke skilt mor og barn. Da bare begynner de på nytt kull også.
ohr
De der så flotte ut Espen, jeg ville ikke skilt mor og barn. Da bare begynner de på nytt kull også.


Takk.
Tror begge damene har noe på gang. den andre damne har vært "borte" i den ene hulen noen dager nå. Slik den som reiser karet rundt med sine yngel. Så gøy å se mor fange de små som kommer for langt unna det trygge. tar de i munnen og spytter de tilbake sammen med resten. Hvor lenge går de sammen med sin mor? en utrolig flott og rolig ciklide art.
Av en eller annen grunn får jeg bare se filmene når jeg skal svare, merkelig.

Mammaen passer de ca 6-8 uker før hun legger en ny ladning egg. Om det er predatorer i nærheten (karet) passer hun ofte yngelen lenger enn om paret er alene.
Er du riktig heldig får du se yngeltyveri om det blir to tette kull.
ohr
Av en eller annen grunn får jeg bare se filmene når jeg skal svare, merkelig. Mammaen passer de ca 6-8 uker før hun legger en ny ladning egg. Om det er predatorer i nærheten (karet) passer hun ofte yngelen lenger enn om paret er alene. Er du riktig heldig får du se yngeltyveri om det blir to tette kull.


Samme her. Får ikke opp filmene, har prøvd flere ganger nå, men skjønner ikke hva jeg gjør feil. Den første gjorde jeg nå om til linkt til youtube.

Så hun er en slik oppofrende mor så lenge. Noe spesiell mat jeg bør fore med? Forer litt med frossen artemia nå og flakfor som disse ser ut til å elske. Far bare patruljerer karet og forsvarer nå bare 5 cm rundt den andre hulen der den andre damen ligger. Utrolig stillig å se på mor. Hvordan kommuniserer hun med yngelet? har ikke sett fargeskifte enda da hun har flyttet de.
Hard foring og hyppige vannbytter gjør susen hos meg.
Så lenge de spiser er alt ok. Personlig forer jeg apistoyngelen hovedsaklig med mikroorm, noe jeg ser også nannostomusene elsker.
Levende artemia er vel det optimale foret?
Ja glemte det- Ser ut som om alle elsker microorm.
Røde og sorte myggiser går ned på høykant blant tetra, cory og ciklider.
Har startet opp en kultur med mecixanske tanglopper, men ser ikke stort av de.

Forer du microromen rett i karet eller med sprøyte rundt der yngelen ligger?

Ca tidsforløpet jeg merket meg:

Dag 1-7 kurtisering
dag 7-11 inne i hulen
dag 12-13/14 sandgrop gjemt en lur plass bak kokosnøtthulen
dag 14-til nå beveger flokken rundt om i karet
Black_Flys
Forer du microromen rett i karet eller med sprøyte rundt der yngelen ligger?

Begge deler, litt forskjellig fra kar til kar. Om det er lite strøm så spruter jeg bare nedi så de fester seg til bunnlag og vegetasjon. Er det mer strøm prøver jeg å sprute på kjente spiseplasser som algekuler ol.
Får prøve med en sprøyte hvis det ikke går på "vanlig" måten. Sprer seg over hele karet, men kanskje bra å ikke trigge tetraer og cory til å spise rett ved mor og yngel.
Æsj, jeg fikk ikke sett videoene dine i det hele tatt på mobilen, drittmobil.. flirer.

Bruker du kun sprøyte når du gir mikroorm?
Jeg har aldri prøvd sprøyte, bruker bare pensel.
Apistogramma cf. eunotus mamma 2
Sliter med videoene selv. Får bare sett de når jeg skriver noe i posten? Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Hmmm. Noen som kan hjelpe meg med å legge ut youtubevideo her på akvaforum?

Prøver å legge ut en til.

Apistogramma cf. eunotus mamma 2. Så nå hår det to damer med en ungeflokk fykende etter seg.


[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/Q3zQKUMKndI&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Da folkens. Er video her og på andre siden i orden.

Har nå fanget flying fox'en som skal få seg et nytt og bedre hjem til Christoffer.
Blir også kvitt den flotte gamle 32" tv'n vår.
Har så lyst å sette inn ny rot i 180 literen, men må vel vente til ciklidene har fått litt størrelse på ynglene sine. Den ene damen ser ut til å ha mistet alle utenom ett yngel.
Hannen er veldig frampå og viser seg frem for henne.

fylte på med litt kaldvann og røde myggiser i begge akvariene. Ble etegilde for alle innbyggere. hehe

Noen dårlige bilder av muslingen min.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Bilder av apistogramma cf. eunotus mamma1
Bilder av Apistogramma cf. eunotus mamma 1 med sine små

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Dagens oppdatering
Ser ut som om sommerfuglciklidene holder på å varmer opp til noe.
Coryene i sammen kar går i kø opp og ned langs glasset.
Så mye å følge med på der nå.

Ser også at de 4 cory ynglene fra i år begynner å se ut som små små coryer.

Micromark kulturen jeg nettopp startet opp går nå snart ut av boksen. Så begynner å fore med dette fra i morgen av.

Noen som er kjent med mexicanske tanglopper?
Hvordan høster dere fra karet? Er de så å si umulige å se.
Ser noen bitte bitte små dyr som svømmer rundt.

3 arbeidsdager igjen så 9 dagers påskeferie.
Flotte bilder. Moro at de passer sånn på sine små
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap