Black_flys akvarier i Trondheim (side 29)

Plussmedlem
Jeg skal på ingen måte blande meg inn i dette, Espen, men fraråder deg til å selge de akvariene.. det er stadig noen nye fisker/fiskearter man har lyst på, og plutselig har man ikke plass.. ha dem på lager, det ville jeg gjort (tror jeg..)

Jeg skulle også selge 54-literen når jeg kjøpte meg 225-literen, men det ble ikke gjort likevel. Og angrer IKKE! Da hadde jeg jo bare 2 akvarier også, så da hadde det blitt krise når jeg fant ut at jeg ville ha coryer :P

Nei, gjør som du vil, Espen Syntes det høres ut som en fin plan, jeg.
Hadde hele dagen fri og tenkte å få gjort litt med akvariene.
Skal man se, nei det ble ikke gjort stort.
Fikk sendt avgårde det som sikkert er årets siste plante pakke.

Fant også en akvariumspakke som lå i et skap (ligget der i 3 måneder).
Nesten som å få en ny pakke når man har glemt den. Hehe.

Blir å prioritere å få ryddet og vasket leiligheten de neste ukene.
Må få opp lister i gang og på kjøkken.
Økonomien er heller skral. rørlegger ble plutselig 6400 istedenfor 2-3000 som vi var forespeilet og da med alle rabatter. Det koster å pusse opp når man tar det på lønna og ikke tar opp lån. Så da får det bare bli etappevis.

Tilbake til akvariene så er adolfoienen fortsatt på overgir, men ikke store sjanser for lek i sør amerika suppa.

I vasen så yngler rekene som bare det, og ciklide ynglene vokser sakte men sikkert.
Ser også flere ciklide søsken i hovedkaret. Telte 6 i kveld. Så da er det sikkert enda flere.
flere av tetra artene ser også sprekkeferdige ut eller eggklare. hehe

Neste prosjekt blir å flytte Boraras brigittae Moskito-rasbora til vasen med kirsebærsneglene.
Hvordan går det med kjøkken og yngel?
Sølvi Gullaksen
Hvordan går det med kjøkken og yngel?


Kjøkkenet er i bruk, men mangler elektriker. Så hvis det er noen her inne så er de velkommen til å hjelpe. hehe

ciklide ynglene vokser. tror også jeg så et yngel hos pygmeene, men kan være en annen art også. Spennende.

Skal flytte karet tilbake til gangen i morgen. hvis formen er god.

Sølvi Gullaksen
Det høres bra ut ,bilder ?


Veit, men må ta en skikkelig rens av akvariet først. Litt mye alger for tiden.
Skal flytte det tilbake til gangen, da listene endelig har kommet på plass.
Skal få samboer til å ta en del bilder. Da hun er foto geniet i huset med speilreflekskamera.

Takk for besøket av Djamal i dag. Var hyggelig å treffe deg og sønnen din. En fremtidig akvarist. hehe. Får spandere kaffe neste gang. Har vel noen endlers og reker klare da. Håper sneglene klarte turen hjem i det kalde været.

Nei jobb i morgen så senga nå.

Adolfoiene og pitbullplecoene i 100 i kveld.
Hei! Er litt nysgjerrig på den vasen med reker du har. Har du samme oppsettet som på profilen din fortsatt? Funker det bra? Rekene formerer seg bra fortsatt?
Ettersom spurs vant i går mot Liverpool, hadde jeg regnet med et jubel BRØL fra deg Espen. Men ser ut til at du respekterer oss som er i sorg, knegg knegg. En dårlig start på sesongen av LFC, men de kommer vel etterhvert?

Spurs imponerer meg veldig denne sesongen!! Beklager at det ble of topic, men antar du tar dette med glede.

Reiser en tur til København og det vil bli stille fra meg et par dager, Espen, men du overlever vel hehe.

Håper på noen Apisto egg når jeg kommer hjem på torsdag....
Anna U.
Hei! Er litt nysgjerrig på den vasen med reker du har. Har du samme oppsettet som på profilen din fortsatt? Funker det bra? Rekene formerer seg bra fortsatt?


Vasen: Hei. Ja rekene formerer seg bra. Satt inn en liten pumpe for å få litt sirkulasjon.
Har også noen apisto yngel som går oppi vasen nå.

Hehe Leif. Ja var en feiende flott kamp. Takk for poengene. hehe og god tur til flotte Kjøbenhavn.

28 literen: I dag la jeg meg ned for å se inn i det nederste karet med pygme coryene og der var de i full sving med lek. Hovrende i luften parret de seg. I dette karet er det satt inn en kampfisk som jeg fikk i bursdagsgave på fredagen. Samt at det ble lagt oppi eikeblader i går kveld. Fant masse i nordnesparken.

63 literen: sommerfuglciklide damen klarte seg ikke. Hadde slik innsunket mage, men næringen gikk bare gjennom. Så da må vi prøve å skaffe han en ny dame. Lek på ottoene i dette karet.

180 literen: Så ut som riotetraene lekte i dag, men vanskelig å se da de oppholdt seg bak i karet. Også puttet eikeblader oppi dette karet.
Da er vannbytter unnagjort. Sluntret unna med det i det siste.
Får gi fiskene litt snacks med røde mygglarver.
Pygmecoryene er fortsatt i full vigør. eggene jeg har tatt ut. Har ikke klekt enda.
Skal la de fleste få prøve å drette seg selv i karet med foreldrene.

Har helt glemt min micromark kultur og den som er i kjøleskapet så ikke særlig lysten ut den heller. Får håpe det går å kickstarte den. hehe
Leit med den sommerfuglciklide damen da ,skal ikke være lett

Grattis meg pygme-egg ,blir spennde om du fr de til leve opp.
Men tror ikke du har særlig kjangs til la de vokse opp i foreldrekaret så lenge du har kampfisken der
Sølvi Gullaksen
Leit med den sommerfuglciklide damen da ,skal ikke være lett :( Grattis meg pygme-egg ,blir spennde om du fr de til leve opp. Men tror ikke du har særlig kjangs til la de vokse opp i foreldrekaret så lenge du har kampfisken der ;)


Hehe. Har mye mose og javamose, så det kan jo være en mulighet.
Slik går det når man får fisk i gave.... Hehe flott er den da.
Får kjøpe en ny ikea vase og la den flytte inn i den. Tror den kommer til å spise opp alle rekene i den andre vasen. Så var det den tingen med flere liter vann i heimen. Har jo lovet fruen og stoppe opp. Har kampfiskfirkanten vi fikk vår første fisk i, men den føler jeg er for liten.

jaja. Får stikke en tur på IKEA og sjekke ut litt.
pygmecory yngel har klekt.
Ser jo bare de svarte øynene. Noe av det minste jeg har sett.

I foreldrekaret har jeg prøvd å sett etter, men når de er så små er det jo så å si umulig å se de.

Ellers ble det to F2 scalarer som flyttet inn til de andre scalarene på torsdag. Blir hakket litt på i starten. De er ikke i nærheten så fine som de VF, men de har gått i dyrebutikk og har ikke samme flotte finner. Kjøpte også 3 store viftereker. Utrolig morsomme reker som går med viftene forran seg. hehe.

Grattis med cory-yngel og med nye fisker og reker
Kjekkt at det yngler hod deg og nå.Gjort noe forsøk med de orange laserne og Adolfoiene i det siste?
Corydoras
grattis med yngel..en artig liten corydoras..
Plussmedlem
Har du Orange laser, Espen? Skal nemlig skaffe meg en gruppe på 10 til fredag, fine eller?
Anders Kaste
Har du Orange laser, Espen? :-) Skal nemlig skaffe meg en gruppe på 10 til fredag, fine eller? ;)

Ja de er flotte. De går i 63 literen min.
Håper de skal komme i lek snart. På nære nippen flere ganger.

Ser at ancistrus hannen ligger å vifter på noe i den ene hulen. Håper det er egg.


Vannbytter på alle kar i dag.
Jørn Henning Flåten
grattis med yngel..en artig liten corydoras..:-)


Fortsatt 3 yngel i live av de 5 eggene jeg tok ut.
Angrer på at jeg ikke tok ut flere, men kaldvannsbytte og røde mygglarver de siste dagene.
Får prøve å flytte kampfisken jeg fikk i bursdagsgave. Usikker på hvor jeg skal flytte han. hmmm. I vasen med kirsebærrekene kanskje.
De siste dagene har vært rare.
Mistet den flotte apisto mannen i noe som så ut som forgiftning/dødskramper (alle prøver var iorden). Renset det utvendige filteret og slamsugde da jeg samme dag så en cory med pop up øyer. Dagen etter fant jeg denne coryen og en otto flytende i vannflaten. WTF...

Så i dag etter vannbytter de siste dagene. Ser jeg for første gang i dette karet riotetra som holder på med egglegging. En grasiøs dans de bedriver. hehe

Bartemann Bart ligger på egg fra frøken Sølvi (ancistrus dame jeg fikk av Sølvi).
Og pygme coryene er på en ny spinn. Ser også antydninger fra adolfoiene og orange laserne. Kanskje jula kommer sent i år. hehe.

Skulle ta bilder, men ikke ladet opp batteri p kamera så prosjektet er utsatt. hehe
Virker som om det skjer ting og tang hos deg nå ja.
Kjempegøy at "frøken Sølvi " ble godtatt av Bartemann Bart
Tilfeldig bekjentskap
© Kjartan Flatråker
Reklame for plussmedlemskap