Black_flys akvarier i Trondheim (side 36)

Gratulerer med dagen fisk og akvarister.
Endelig ferdig med en 133%vakt. Koselig på jobb med god mat.

Nå blir det å kanskje feire med noen godt i glasset.

Ellers har fiskene det helt toppers.
Vurderer å selge den flotte Inka-dvergciklide Apistogramma baenschi eller skaffe han en dame. Tenke tenke.

Til de som har alger må jeg bare si en ting. Siamesisk algeeter. For en fantastisk storspisende fisk.

Avokado stein og skall faller i smak hos snegler, ottoer, og L-maller.

Espen
Gratulerer med dagen til deg også. Jeg har masse huer til baenschi hannen din, sikker mange av de som vil en tur til Bergen
Avokado skall faktisk, det har jeg aldri tenkt på. Lurer på hvilken tilstand du kom på det i?
Hehe takk Ohr. Begynte med avokado stein, prøvde så skall.
Ottoer, L-maller og snegler setter stor pris på dette. Samme med squash og agurk.

Har vurdert å gjør om litt i karene, men straks ferie så da får det vente til over den.
Da ble det bestilt litt akvariumsting fra england etter tips fra Trym her på forumet.
2 stk Superfish - Easy Breeding Box » 1.2 Litres
Og div småtteri for å fylle opp ordren til ca £20. Ble vel £19.63. hehe
Alt for å slippe toll.

Ellers fikk 63 literen renset og skiftet en del vann i dag før jobb.
Får vel ta foringsrunden og se om det er noe nytt.
Fortsatt 30-40 endlers babyer som vokser fort.

Blir vel en tur på midtun zoo åsane imorgen etter jobb.
Var på midtun zoo midtun på tirsdag. Kjøpte da 15 stk Rødmunntetra Flyttet de to gjenværende kardinaltetraene sammen med stimen med neontetra. Nok kardinalsnacks til scalarene nå...
advokado skall faktisk! Det trur jeg jammen i meg jeg skal prøve å gi til grøntspiserne mine engang! Det er jo aldri feil å variere kosten heller så takk for flott tips Black flys!
Ny 170 liters akvastabil
Fikk kjøpt meg en akvastabil på 170 liter. Ett slikt høyt akvarium.
I helgen har det meste gått med av tid til å fiske det opp.
Her er historien.

[External Image]
Akvariumsbordet

[External Image]
Kuttet til isopor mot eventuelle steinskred.

[External Image]
63 literen som blir avløst. Lagt ut for salg her på akvaforum.
Silikonering og tilpassing til akvariet

[External Image]
Juwel bakgrunn

[External Image]
Kuttes til

[External Image]
Clas ohlson silikon. Billig og bra.
Oversikt over karet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Dette var da et arti kar. Hva er målene på det?
Hele karet.
FULL oversikt over karet med fisk og ekstra innkjørt filter for å hjelpe på i starten.

[External Image]

[External Image]
170 liters akvastabil
sissimor
Dette var da et arti kar. Hva er målene på det?


Ja snodig akvarium, men mange liter på liten plass. Passer meg ypperlig.

LxBxH 55x45x70=173,25 liter, men dette er utvendige mål.
Bordet er 83 i høyde. Med skapdør og skuff.

Veldig fornøyd så langt. Litt vanskelig å plante planter. Da det er ett stykke til bunnen. hehe
dette så stilig ut! ble veldig fint med slik bakgrunn

å plantingen kan jeg tippe ikke er det diggeste nå nei, våt helt til skulderen xD hva med en sånn stor pinsett greie ?
To geniale dingser til dype kar, denne algeskrapen, og plantetang. Saksen som følger med tanga er helt sørgelig, men det er kanskje bare jeg som er redd for å klippe Cory :o)
Stilig Espen ,hva skal du ha av fisker oppi der da?
Krise!
Sølvi Gullaksen
Stilig Espen ,hva skal du ha av fisker oppi der da?


Ungene dine Sølvi, de orange laserne.

TEMPERATURKRISE

Men kom hjem til krise. Flere neontetra lå og fløt. Åpner luken og varmen slår mot meg. Sjekker termostaten som viser 34 grader. Sjekket også nittritt som var på oransje nest laveste (tetra sin med gul, oransje, osv). Så har nå skiftet ca 70 liter.
Ser ut som alle fisk har det greit utenom en gjeng med neontetraer og den ene pitbullplecoen som sliter.

Temperatur nede på 23 grader. Tenker jeg prøver å få den ned noen grader til.

Grunnen er jo min egen. Glemte å skru ned temperaturen på varmekolben, da jeg holdt på med oppvarming av vannet på søndag. Forbannet på meg selv.....

Så blir litt arbeid med å få ned temp og nitritt fremover..... Har heldigvis fri fra jobben imorgen.
Oi,sånne tabber kan lett få konsekvenser ja.,godt det ikke gikk enda verre selv om det var gale nok.
Men hvorfor vil du under 23 grader?

Så kjekkt at "barna" mine får bo her da ,håper de begynner å legge egg nå når de får seg ny bolig
Sølvi Gullaksen
Oi,sånne tabber kan lett få konsekvenser ja.,godt det ikke gikk enda verre selv om det var gale nok. Men hvorfor vil du under 23 grader? Så kjekkt at "barna" mine får bo her da ,håper de begynner å legge egg nå når de får seg ny bolig ;)


Liten skriveleif. Tenker å få den ned til 23. Fortsatt noen grader igjen. Ligger på 25/26 enda.
Ser ut som den ene pitbullplecoen også har tatt kvelden. ellers danser coryene, ottoene opp og ned glassruten.
Ble i dag kjøpt 5 stk Hemiloricaria hasemani av [I]Lars Jamne[/I]
Hadde en hyggelig stund med kaffe og fiskeprat. Fikk sett akvarierommet/kontoret og karene på stuen. Virkelig ett dyrehjem med katter og hund samt div levendekulturer med for til fiskene. I posen fulgte det også med 3 endlers yngel da jeg skulle få med noen flyteplanter. annen fargevariant enn den jeg har fra før. Så ikke noe blanding.

Var også innom sentrum zoo og handlet noen flotte sverdplanter jeg ikke vet navnet på. Skulle kjøpe av en på forumet, men ikke hørt fra de siste dagene. jaja.

Bilder først av karet
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hemiloricaria hasemani
Hemiloricaria hasemani

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap