Black_flys akvarier i Trondheim (side 39)

Da er jeg en snarvissit tilbake i Bergen før turen går videre. Har storkost oss i Kypros.
I akvariene har nesten hele den skrale gjengen med levendefødere strøket med.

ellers har bla acranene en hel gjeng med unger det samme har også panduro paret.
Ferie
Da er første del av ferien over.
Kost oss i Kypros i 2 uker.
Den siste uken har vi kost oss i Molde og Trondheim.

Akvariene står fortsatt.
Skal ta noen vannbytter nå i kveld.
Tilbake på jobb kl 7 i morgen...
Heldig du som har hatt sol og varme ,ikke rare greiene her i Bergen ,lenge siden det har vært så dårlig sommer.
Gi fiskene dine skikkelige vannbytter nå og kryss fingrene får at det skjer noe
Sølvi Gullaksen
Heldig du som har hatt sol og varme ,ikke rare greiene her i Bergen ,lenge siden det har vært så dårlig sommer.

Har hatt flaks har jeg sett. Nydelig 14 dager i Kypros.
1 dag i Bergen og da kom sola frem. Regnet dagen etter da vi skulle til Molde. Skiftende vær den første dagen i Molde, men sommer de neste dagene opp i 28 grader. I trondheim varmt og sol med noen små regnbyger. Så har hatt en flott ferie.

Sølvi Gullaksen
Gi fiskene dine skikkelige vannbytter nå og kryss fingrene får at det skjer noe ;)

Satser på det. hehe
Hvordan går det med b. sommerfuglciklidene?

Ikke fått noen tilbakemelding så langt ,må bare få tak i henne.

Misunner deg deilig ferie ,vi har ikke ferie før i august ,høstferie kaller jeg det

På tide det blir litt godvær her i Bergen og ,trenger sårt litt sol og varme.
I dag leker adolfoiene igjen. Tror jeg har fått fisket opp to stk.
Hun ene må da slutte å svømme akvariet rundt for å legge eggene fra seg....

Vurderer å selge leksparet med de blå acaraene. Plager scalarene litt, men må kanskje vente til det er litt mer liv her inne på akvaforum.

I morgen får jeg gjøre litt vannskifter og opprydding i flere akvarier før sola steker for mye.
Er gjerne ikke den riktige tiden å selge på nå nei,men en kan aldri vite .

Men det er jo gøy at fiskene leker da selv om det ikke blir så store fangsten,du kan jo håpe det dukker noen småttiser opp i karet

Sølvi Gullaksen
Er gjerne ikke den riktige tiden å selge på nå nei,men en kan aldri vite .

Får prøve.
Hadde vært kjekt om de la en ladning til med egg og fikk opp yngel, så skal jeg ta opp noen for oppdrett.

Sølvi Gullaksen
Men det er jo gøy at fiskene leker da selv om det ikke blir så store fangsten,du kan jo håpe det dukker noen småttiser opp i karet ;)

Er forskjellige ciklider i akvariet så småttiser må være flinke for å overleve.
Uansett gøy at de leker. Holder på i dag også. Kanskje flytte de til ett eget akvarie en stund, men tror det får vente litt.

Fikk i dag en pose med sverddragere i forskjellige størrelser fra Ivar og Tone. Holder på med tilvenningen til akvariet nå. Tusen takk.
Hva har du tenkt for de blå acaraene dine?
Emil Engø
Hva har du tenkt for de blå acaraene dine? :)


Du fikk eposten min ja?
Nå har de lagt egg igjen.
Vokter de på tur.
I samme karet holder adolfoiene fortsatt på. Skulle gjerne hatt ett akvarium til for å flyttet de til, for enklere å finne eggene. Jaja ikke plass i denne leiligheten.

Ellers ser jeg frem til onsdagen da Rita kommer med en del spennende fisk til meg.

Overlevde 14,5 timers vakten i dag også..... Tidligvakt i morgen også, så får vel legge seg.
Skulle egentlig bare til Åsane for plantasjen, men må jo innom Midtun når man først er der.
Like greit å legge igjen en del sedler da. hehe.
Bensinpengene må jo lønne seg.

Dett ble med:
- 5 Marmorert øksefisk Carnegiella strigata VF Colombia
- 7 Kjempe otto Hypoptopoma gulare VF Peru
- 1 Sverdrager Xiphophorus maculatus hanne.
- 2 mallehuler med hull på midten
- 2 grenmallehuler

Nå er fiskene fortsatt til tilvenning. Blir å sette inn de nye hulene litt senere.
Det var litt av en fangst ;D

Øksefisker har jeg også veldig lyst på, men venter til høsten, når jeg ikke trenger å lufte akvariene så mye. Mener å ha lest at de er gode til å hoppe?
sissimor
Det var litt av en fangst ;D Øksefisker har jeg også veldig lyst på, men venter til høsten, når jeg ikke trenger å lufte akvariene så mye. Mener å ha lest at de er gode til å hoppe?


Veldig flinke hoppere. Og som oftest hvis du bare glemmer det åpent mens du skal gjøre noe annet...
Var de siste VF de hadde og fikk en flott pris så da ble gruppen plutselig større.
Kjekt att noen ville ha småfisken.. Det kan fort bli for mange av dei..
Ivar og Tone
Kjekt att noen ville ha småfisken.. Det kan fort bli for mange av dei..


Kjøpte en flott hanne til de i går. Ser at den ene fra dere er en ung herremann.
Takk igjen.
Hadde nettopp besøk av Atle og Rita.
Fikk seg en kaffekopp og det ble en hyggelig akvarieprat.
Møter de kanskje på malakoff festivalen, hvis jeg drar

Hadde med en del snacks til meg.
170literen: 10 x hastatus leksgruppe.
170 literen: 8 x C134
180 literen: 6 x Peckoltia compta - Leopardfroskpleco - L134
170 literen: 2 x Hypancistrus sp. L333

Alle fisk står nå til tilvenning. Får håpe to timers tilvenning er nok, for da må jeg dra på jobben. Får ta vannbytter når jeg kommer hjem igjen fra jobben.
fikk mye du da har litt lyst på l - 333 selv men så var det de pengene da xD hehe får " ta til takke" med vanlig ancustrus men de er jo fine de også
Plussmedlem
Gratulerer med masse flott fisk! Du har fått deg noen fine arter der, ja...
Wow! Fiskepakke fra Revestrekene tror jeg står høyt på ønskelista til de fleste akvarister; de har jo så mye fantastisk ;D
Anders Damm
fikk mye du da ;) har litt lyst på l - 333 selv men så var det de pengene da xD hehe får " ta til takke" med vanlig ancustrus ;) men de er jo fine de også :)
Hvis/når jeg får til oppdrett på de så skal vi se om jeg har noen til deg vettu. Disse jeg fikk fra Rita er større en de jeg har fra før. Den ene ser faktisk ut som om den er stappfull med egg.

Anders Kaste
Gratulerer med masse flott fisk! Du har fått deg noen fine arter der, ja... ;)
Takk takk. er fornøyd ja. Flere arter jeg har ønsket meg i det siste.

sissimor
Wow! Fiskepakke fra Revestrekene tror jeg står høyt på ønskelista til de fleste akvarister; de har jo så mye fantastisk ;D
Ja de har masse snadder. etter turen til Brazil blir det sikkert enda mere spennende fra den kanten.

Slapp løs hastatusene istad. Og de svømmer i stim over hele akvariet i alle høyder. derfor jeg ville ha en dvergcoryart som ikke bare bruker bunnarealet. Denne 170literen er jo veldig høy. Resten av fiskene står til tilvenning, da det ikke ble jobb i dag. Litt pjusk form. Får gjøre ferdig akvarietingene og slappe av.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi gullaksen
Reklame for plussmedlemskap