Black_flys akvarier i Trondheim (side 40)

Grattulerer med masse nye ,flotte fisker ,den L333 var jo bare helt lekker
Selv fikk jeg noen Japan,blue Endlers fra de ,skikkelig flotte fisker det og
Mange gobiter der jeg kunne tenkt meg, Espen. Bare på kort tid har du blitt en dreven akvarist, med mange typer fisk mange misunner deg. Har ligget litt lavt i terrenget her pga oppussing av huset vi kjøpte i fjor, men nå skal jeg ta meg sammen å bruke mer tid i kjelleren.

Blir flere nykjøp, men ikke før jeg finner noe jeg virkelig vil ha. Mulig jeg må vente til hoved delen av denne tiden (sommeren) er over, da utvalget i butikkene er slett her omkring. Ikke veldig mye som selges privat heller for tiden

Fortsatt god sommertid
Gratulerar! Mycket fin fisk.
Och skulle du få yngel på C. hastatus, så vet jag åtminstone om en intressent i Bergensområdet.
Hadde og planer om og kjøpe fisk av Rita siden noen endelig skulle forbi Førde, men er selvfølgelig på ferie Er typisk slikt!
Det jeg ville si var at før jeg dro på ferie hadde de Parotocinclus jumbo, Pitbullpleco på dyrebutikken i Førde. Du kjører forbi der på vei til Malakoff om du har mulighet til og stoppe. Vet ikke hva prisnivået er for disse ellers, men mener de skulle ha kr 119(?) for de her...
MVH Pål
Takker folkens.
Ja har fått mange flotte fisk i hus de siste dagene.
Greit å oppgradere innholdet av og til (iallefall når man har råd til det).

Neste prosjekt blir å bygge en større mallevegg (huler osv som en terrasseblokk med plass til corydoras nederst mot sanden). Så finne ett steinfirma med masse skifer de skal kaste eller selge billig.

Kanskje ta turen innom der ja, men er sikkert stengt på en søndag.
du får gi beskjed om du skal til Bergen i fremtiden Pål.
Fint at du er fornøyd med fiskene. Det var trivelig å møte deg, håper du dukker opp i Nordfjordeid så vi kan snakkes mer Det er en så trivelig og kul rockefestival at den må du bare oppleve
Selvfølgelig Rita.
Alle coryene leker seg i strømmen. Sett den ene 333'en holde på rigge seg til i en hule.
Comtaene spiser nå på en kokt blomkål.

Var i kveld innom Ane. Skulle hente 15stk Gulltetra Hemigrammus rodwayi og to stk
Otto Otocinclus affinis
Det var 5 som hadde gjemt seg ved telling, så fikk med 20 stk.

Står til tilvenning nå.

Håper noen vil kjøpe eller bytte leksparet med Blå acara (Aequidens pulcher) snart. Eggene jeg tok ut. Ser ut som utvikler seg i riktig retning.
Får be samboer ta nye bilder eller stille inn kameraet for meg.
Blå acara
Har nå den siste timen prøvd å ta bilde av ca 100 wigglers blå acara yngel, men blir bare uklart...
Får prøve igjen imorgen med dagslyset. hodet sitter fast i selve egget, mens halene til hele gjengen slår utenfor. Flott syn.
Satser på at noen vokser opp.

[QUOTE=Black_Flys]Var i kveld innom Ane. Skulle hente 15stk Gulltetra Hemigrammus rodwayi og to stk
Otto Otocinclus affinis
Det var 5 som hadde gjemt seg ved telling, så fikk med 20 stk.

Står til tilvenning nå.


Takk for handelen Veldig fint at ottoene skal få venner og at tetraene får mer enn en 63 liter å leke i
Solgte leksparet med blå acara her om dagen til en annen Espen her på forumet.
Håper han også får de til. Iallefall masse små yngel igjen i rekeakvariet.
Får fore med microrm og finknust flakfor.
Er vel like mye matmonstre disse som foreldrene var.

Satser på at apistogramma panduro paret får til å drette opp noen nå da.

Klaret i går å knekke innsuget til Eheim bøttefilteret, så rett på Sentrum zoo for å kjøpe en ny. nesten 400 kr....
Hvordan går det med Hastatus'ene, stimer de fortsatt rundt i hele karet?
Rita Revestrek
Hvordan går det med Hastatus'ene, stimer de fortsatt rundt i hele karet?

Ikke bare de, men også de andre små C134.
Opp og ned ruten hele tiden. Leker seg i strømmen.
Comptaene samt den ene L333 viser seg også mye frem.

Alltid velkommen tilbake for kaffe og fiskeprat.
Oi så mye fin fisk du har fått deg!!
Lykke til!
Har i dag vasket og klargjort stein til 170 literen.
fant en del i Øygarden på Sotra.
Skal lage en berghylle med mange huler oppover. Samt plass for corydoras under en stor stein. Har gjort et slikt prosjekt før, men dette skal bli større og mer massivt.

Har nå 12 stk L333 i forskjellige størrelser. Ser flere av hannene har funnet seg til rette i den gamle steinrøysa. Som jeg nå altså skal bytte ut.

I andre karet har det kommet noen flotte c.sterbai.

Joe Cocker konsert på Koengen hører jeg.
da var plussmedlemskap for det neste året lagt inn i nettbanken.

Får se om formen er der til å gjøre noe akvarieting i dag.
Fått forkjølelse i løpet av natten......
God bedring, og så må du må legge ut bilder av berghyllehuleprosjektet ditt
Er ca 150 yngel av blå acara i det lille rekeakvariet. Usikker på hva jeg skal gjøre med de....
Også fått solgt unna en del utstyr og en 63 liter. Så nå er det bedre plass i leiligheten. hehe

Vurderer nå å sjekke hva det koster for bare glass akvarie spesiallaget til å passe på bordet jeg allerede har (180 liter).

Gleder meg til å sette inn den nye steinrøysa jeg har laget til 170literen. Mange huler for L-333 gjengen som har blitt en gjeng på 12 stk nå... 8 stk nesten voksne. Fra 3 forskjellige selgere så satser på god blanding. 4-5 stk som ligger i de midlertidige hulene.
Mye som skjærer seg her for tiden....
Pumpen i pygmekaret hadde fått full stopp en dag her. 2 stk Nannostomus digrammus hadde hoppet ut og lå inntørket på gulvet...
Så klikket varmekolben i 180 literen og temeperaturen steg til varme 34 grader. Ser ut som all fisk utenom en kjempe otto har klart seg.
Så i går rett før jobb oppdager jeg at pumpen til 170 literen er slått av og masse fisk som holder seg i overflaten. Får satt den igang og skiftet litt vann. Kommer hjem fra jobb på kvelden og 4 stk små corydoras sp. C134 har strøket med.....

Nok problemer nå....
Huff, det er så kjedelig når slike ting skjer, men det er fort gjort å dra ut en kontakt uten å tenke noe mer over det... og så har du de som glemmer å dra den ut når de burde det Jeg sender med Atle noen C134 neste gang han skal til Bergen
Nei, nei, nei... Ikke arti...
Tilfeldig bekjentskap
© Cathrin RIse
Reklame for plussmedlemskap