Black_flys akvarier i Trondheim (side 43)

På bildene ser det ut som om det ene ancistrus yngelet er litt skjev.
Er en del strøm i dette akvariet så kan jo være det som spiller inn.
Ca 2,5 cm lang, Hvor gammel vil det si at de er da?
All hjelp med takk.

Pizza og sofakos fortsetter,

Espen
Gratulerer! Både med yngel og tottenham seier ! :P
Er selv fornøyd så lenge Liverpool vinner


Tja, den er vel 1,5-2 måneder Kommer an på foring selvfølgelig

Ha en god lørdagskveld videre!
Bøker
Kjøpt litt nye bøker fra amazon.co.uk

- Catfish (A Complete Pet Owner's Manual)by Gary Eison
- Aquarium Atlas: v. 1 (Aquarium Atlases) by Ruediger Riehl, Hans A. Baensch
- Aqualog Loricariidae: All L-numbers: Alle L-Welse. All L-Numbers. by Erwin Schraml, Frank Schafer
- Bristlenoses: Catfish with Character by Kathy Jinkings

Noen som har forslag til gode bøker?
Spendt på avgjørelsen til Eheim ang vann skifte systemet. en plastmutter som er ødelagt. Tror de kanskje sender meg en ny en.

ellers blir det i morgen etter jobb å fange en del fisk som skal hentes.
Samt gjøre klart forskjellige ting til å ha med på akvariemøtet på kvelden.
Mitt første akvariemøte. mange som skal på sitt første møte i morgen samt at jeg kjenner jo en del etter handel, kaffe og her på akvaforum.
Ancistrus parring
Kommer hjem fra akvariemøtet. Som var kjempe hyggelig med mye flott for salg til en billig penge.
Legger meg å ser inn i ancistrus trioen sitt akvarium. Der kommer damen bort til alfahanne hulen. Han går ut og damen går inn etterfulgt av mannen. Tenkte jeg skulle filme, men for mørkt... Gøy å se lek.

Fasinerende å se på det da. Første gangen så skjønte ikkje vi kva som foregitt så lite viste vi da.

Takk for sist. No er Kåre vel på plass med sine nye damer og viser seg fram i all si prakt. Per er nok ikkje så blid for han er kommet i karantene til vi får gitt han vekk eller solgt han.
da skal leksgruppen med corydoras Paleatus ut av hus.
Kommer til å bli ett savn til spesielt den sjørøver hannen som er født med ett sammenklistret øye. Fra den første eggleggingen for ca 2 år siden tror jeg, men må selge de som en gruppe.
Kommer til noen flinke akvarister så jeg er trygg på at det skal gå bra.

Nei nå er det taco og øl.
I morgen går turen til London for TOTTENHAM vs arsenal på søndag. Mitt første NLD, kanskje på tide etter alle kampene jeg har reist over.

Espen
Kos deg i London, så får vi håpe at Tottenham vinner og mest av alt Liverpool :P
Helt enig Emil; heia Liverpool! Men god tur alikevel Espen. Selv mistet jeg interessen for Tottenham da Torstvedt dro derifra ;D
hehe. Gikk jo bra for Tottenham mot pool her for noen uker siden.
Nok om det... (4-0 til Tottenham for de som lurte)

Gikk jo utrolig bra for Rosenborg i dag mot LSK også.

Hadde istad hyggelig besøk av Geir Odvar som fikk seg en god pakke med planter og snegler.

Adolfoier og Corydoras hastatus i 170 literen, men umulig å plukke ut egg og prøve dretting når jeg reiser bort i morgen. Cikliden i akvariet er solgt, så da er det håp.
Får putte i masse eikeløv til de.

Panduro paret er ute å lufter ynglet. Så utrolig gøy å se ciklider på luftetur med yngel.

Da er de flekkete pansermallene corydoras Paleatus flyttet ut for denne gang....
I arbeidet med å fange de inn fant jeg to Hemiloricaria hasemani som begge satt fast på samme plass mellom steinhulene og en rot. Er det mulig.....
Fikk i går en kjempe pakke med masse pumper, rørdeler, mat, bakgrunner, medisiner, hover mm fra Unni

Ellers har jeg begynt å planlegge litt hva jeg skal ta med meg til akvarieauksjonen. Noe må jo bort for å få plass til noe nytt.

Akvafil eller?
Ikke gale!

Kan jeg spørre hva den såpen er? :P
Er det spesial såpe for akvarier?

Emil
Plussmedlem
Har hatt den såpen selv! Neida, Emil, er bare vanlig håndsåpe
Lenge siden jeg har oppdatert noe her.
Mye jobb, turer og nå sist forkjølelse som har tatt tiden.
På søndag er det auksjon så må prøve å få laget en liste og gjort klart det jeg skal ha med for salg.

Lurer på å tynne ut litt og selge unna en del fisk.
Valgets kval....
Disse går ut:
Apistogramma panduro lekspar
Apistogramma cf. eunotus
Får prøve meg på apistogramma igjen når plassen er der. Planlegger flytting til Trondheim om ca ett halvt år. Da er det greit å ha minst mulig fisk, akvarium å flytte på. Får håpe vi får kjøpt oss noe som er stort nok, slik at jeg kan ha ett hobbyrom med en akvarievegg.

Fy faen som tetratec luftpumpene bråker.... Selv om den står på gulvet uten å røre noe høres den ut som en gedigen trafostasjon...
Kan jo prøve med en liten bit av sitteunderlag under luftpumpen.
Black_Flys
Fy faen som tetratec luftpumpene bråker.... Selv om den står på gulvet uten å røre noe høres den ut som en gedigen trafostasjon...

Tekstiler demper lyd. Så pakk den inn i et par håndklær, eller et par gamle gensere.
Jarle F
Kan jo prøve med en liten bit av sitteunderlag under luftpumpen.


Har prøvd det meste. kan holde den i armene og lyden kommer fra selve pumpa. er vel ca ett halvtår siden jeg kjøpte de...
Den ene har ristet av seg det ene gummibeinet så skal sjekke ut mulighetene for reklamasjon.
Schego luftpumper neste!
Hahahahaha. Kjenner du deg igjen Espen ?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap