Black_flys akvarier i Trondheim (side 45)

Anders Kaste
[QUOTE=Black_Flys] Blir vel en gradvis nedtrapping til våren da planen er å flytte hjem til Trondheim igjen. Bedre å starte tidlig med planleggingen tenker nå jeg. finne ut hvilke arter jeg skal ta med på flyttelasset oppover.


Nå gjelder det bare å planlegge hus med plass til svært akvarierom!

Selvfølgelig er det med i planene, men økonomien og det å finne det riktige som avgjør.
Dårlig med oppdateringer for tiden Espen
Sølvi Gullaksen
Dårlig med oppdateringer for tiden Espen ;)


Hei Sølvi.
Lenge siden sist. Juleferie, Londontur og sykdom...
Har startet den tunge nedtrappingen nå...
Har jo lyst å beholde alt, men blir vanskelig å flytte med så mange liter vann og forskjellige fisk (de oransje er jeg i tenkeboksen på om de må selges eller blir med oppover). Er før/iløpet av sommeren vi tenker å flytte hjem til Trondheim.

Espen
Skjønner nok at du har lyst til å flytte hem igjen og at du ikke kan ta alt med deg dit. Men de orange laserne må du se om du klarer å få med deg
Men hvis ikke ,så gi meg en lyd når du er nødt til å legge ned karet med disse i.
Savner de litt egentlig ,er jo noen fantasisk flotte coryer.
Dumt du skal flytte fra Bergen(Bææærgen!)
Men blir vel bra å komme tilbake til Trondheim!

Får håper du får med deg mest mulig!
Har du coryer du skal kvitte deg med så er jeg interessert.
Du får starte flere akvarier når du kommer deg til Trondheim da!
Emil E
Dumt du skal flytte fra Bergen(Bææærgen!) :) Men blir vel bra å komme tilbake til Trondheim! ;) Får håper du får med deg mest mulig! :) Har du coryer du skal kvitte deg med så er jeg interessert. Du får starte flere akvarier når du kommer deg til Trondheim da!


Holder på å rensker opp i corysuppa ja.
Har solgt adolfoi, og holder på å selger Sterbaiene.

Usikker på disse:
- Corydoras sp. CW023 Orange laser
- Dvergpansermalle Corydoras hastatus
- Pygmépansermalle Corydoras pygmaeus
- ukjent Aspidoras art
Dumt at du trapper ned på akvarier og skal flytte fra Bergen Espen, men som vi sier er vel borte bra men hjemme best
Vist du skal selge de oransje må du gi en lyd, fantastisk flotte små coryer. Har lenge gått og siklet etter disse
Har så langt solgt:
- Corydoras Sterbai leksgruppe.
- Ancistrus oppdrettsvariant lekstrio.
- De fleste av endlers levendefødere viltform.

Blir også å legge ut 170 liters akvastabil akvariet snart....
Jaja får kjøpe noe nytt i Trondheim da.
Gi en lyd om du vil noen av disse skal fortsette å bo i Bergen… Det gjelder også L-mallene dine…
- Dvergpansermalle Corydoras hastatus
- Pygmépansermalle Corydoras pygmaeus
Lars Jamne
Gi en lyd om du vil noen av disse skal fortsette å bo i Bergen… Det gjelder også L-mallene dine… - Dvergpansermalle Corydoras hastatus - Pygmépansermalle Corydoras pygmaeus


Det skal jeg Lars.
Har jo egentlig lyst å beholde alle de flotte fiskene, men blir vanskelig å transportere alt til Trondheim. Har lagt ut trespiserne for salg så langt.
5 stk VF Tiger 'Peckoltia'(Panaqolus sp. L002) og
2 stk VF Flash Pleco(Panaqolus sp. L204) samt at jeg har 2 stk gående hos en på Sotra. Passer aldri for meg og han på samme dag. hehe. Får se om jeg får det til snart.

Comptaene kan jeg jo nesten ikke kvitte meg med. De er jo bare nydelige.
L-107 er det bare to igjen av etter filterkrasj for noen måneder siden(ser ut som en av hvert kjønn)
L-333 er jo like mye fremme som coryer og blir rart å måtte la de gå ut døra, men mange valg som må tas i månedene fremover.

Hvordan går det med deg og med akvariene da?
Går bra med karene her, overraskende hvordan de klarte 3,5 mnd med nesten totalt fravær av fôring og vannbytter. Ble vel mating 2 ganger i uken og vannbytte 1 gang i mnd mens jeg var innlagt, men nå er det andre boller. Nå skal jeg starte for fult med lekstrigging hos både 004'ene og Zebraene og se om det skjer noe hos dem i løpet av vinteren… Må jo få dagene til å gå...

Kan gjerne avlaste deg med de to resterende 107'ene dine hvis du bestemmer dem for å kvitte deg med dem… Muligens jeg har rom for 002'ene, har ikke helt bestemt meg for det endelige oppsettet av to av stuekarene enda, gir deg en pling hvis jeg får plass…
Etter å ha måtte ta ut alt av inventar og slamsuge kraftig for å finne alle corydoras adolfoi som ble solgt. Er nå livet kommet tilbake. Og hva er det jeg ser. 2-3 yngel av aspidoras (C125?) som har vokst opp i akvariet.
Der foreldrene var før. Stor forskjell i størrelsen så sikkert fra forskjellige kull. Nå blir det å prøve å fange de og sette de sammen med foreldrene. Tenker på hvor mange som kan ha blitt med da jeg slamsugde hele akvariet......
Huff nei, kan ikke tenke på det.
Slamsuging kan være skummelt til tider ja

Men gøy å finne yngel en ikke visste om og da
Aspidoras sp. C125 Teller og teller.
Kommer til 6 forskjellige yngel i ulike størrelser, men det kan være mange flere.

På lørdag flytter de flotte L-204 ut, en malle jeg garantert skal ha igjen.
Håper også å få tak i de enslige fiskene som var så flinke til å gjemme seg da jeg solgte resten av gjengene (neontetra og corydoras sterbai).

Har også masse små ancistrusyngel etter at lekstrioen ble solgt nettopp.
Plussmedlem
Lykke til med flytting! Vet at det er mye styr, så...
Nærmer seg flytting nå eller ?
Ikke noe nytt fra denne kanten enda.
Ingen akvarier oppe å går. Venter på bolig før det blir satt opp noe.

En spennende kort artikkel om aggresjon hos akvariefisk


Fortsatt god sommer til de som har fått det.

Espen
Liten oppstart igjen
Klarte ikke å vente lengre med vann. Var på ett kjempe bra akvariemøte i Trondheim akvarieklubb på onsdagen. Film om maller. Masse til salgs på auksjonen. Hadde jeg hatt akvarium oppe hadde de fort blitt fylt. Ble en del kjøp fordet...

- blå/rød/sort kampfisk dame
- 4 kirsebærreker (blank, gul og rød) Fulgte med noen skivesnegler.
- mose. Tror det er gaffelmose
- to poser med andre planter
- fiskemat (gratisprøver)

Fikk også kontakter med flere som selger fisk og akvarium. Så en givende kveld.
Alt av akvarieutstyr pakket ned på lager, så det ble inn på IKEA 25 min før stenging.
Kjøpte to vaser i glass. En for kampfisk damen og en for rekene.

Espen
Åh, så du var på møtet! Synd jeg ikke fikk hilst da, men det kommer vel flere muligheter
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap