Black_flys akvarier i Trondheim (side 5)

Takker.
Er kjempefornøyd. De har et så flott mønster. Betalte for 6, men var vist med en ekstra. Hehe. Så nå svømmer det 7 små adolfoier i 45 literen.
Mere i midten av karet enn på bunnen.

Til 63 literen kjøpte jeg 10 Kileflekksraspora, men var 11 stk med. Hehe
Disse er VF og stimer utrolig godt sammen. Kjempefine farger. Ottoen fikk seg også to nye venner.

Så en produktiv dag på butikken.
Fikk også handlet inn siste del av tingene fra IKEA. Så i morgen etter at bakrusen har lagt seg blir det å skru Ivar hyller for den store gullmedaljen.
fant i dag en av Rasboraene død i filteret. Lurer på hvordan den har klart å komme seg oppi der. Hadde glemt å sette på dekselet. så den kan ha hoppet oppi. hmmm.

Ivar IKEA hyllene skrudd opp i dag.
Ble bra.
Da er det å finne bord til 180literen samt overtale damen.
Forsøk på lek av paleatusene
Da ser det ut til at Paleatusene forsøker seg på lek. 2-3 små som svømmer oppå de 3 store og vibrerer. Dene ene hua synes dette er plagsomt og stikker av. De andre to spiser bare videre, men vi får håpe dette går bra.

Skal mate og slå på lyset nå for å se etter egg.
Trigonostigma heteromorpha kileflekkrasbora
Bilde av Trigonostigma heteromorpha, Kileflekkrasbora som stimer flott sammen. Må jo være flere som er gravide. Hvis ikke er det jeg som mater for mye. hehe
[External Image]
Kileflekkrasporaen stimer sammen
[External Image]
stiming
[External Image]
følger etter hverandre til andre siden av karet.
45 literen koser de små adolfoiene seg
Søte små adolfoier

[External Image]
snuser i sanda
[External Image]
gullfisken er å hilser på
[External Image]
to fremme(sorry dårlig fokus) og to som slapper av lengre bak.
Paleatusene har lagt egg over hele karet.
I mårrest da jeg stakk på jobb så jeg at de fortsatt holdt på å lekte litt. Da jeg kom hjem fra jobb hadde de/den lagt egg over hele karet. Satte fødekaret inn i ynglekaret og prøvde å rulle eggene over. 2 av 10 som ville feste seg på nytt. Må de sitte fast på veggen?
Reddet ca 30egg ut. Så nå er jeg spent på å se hva som skjer videre.
Synes noen av de alerede er litt gule ut.

[External Image]
egg på siden
[External Image]
ynglekaret fra toppen av
[External Image]
noen egg festet seg i rillene
Alle fisk i livet.

Samt at jeg fikk en pose med gratis fisk i dag av ctammer.
5 venusfisk
2 kinesisk algeetere
3 svart neontetra

tetraen og venusfiskene stimer flott med kileflekkrasboraene.
blir flotte fisk til 180literen.


eggene i ynglekaret er borte, men ser enda ikke noe yngel.
hvor små kan de være....
Hehe.
Litt regnvann og leken er igang igjen. Faktisk en positiv ting med regnet i Bergen. Det hjelper på for å trigge coryene.
Mange andre fisker som har egg fulle mager så får håpe jeg rekker å redde noen egg.

Kineserne i 45 literen er noen morsomme fisker. Kan være noe feil med gjellelokkene så får følge godt med fremover. De er litt røde og ser kanskje ut som om det mangler litt. Skal prøve å få tatt bilder i morgen.
ikke noe egg enda. Satt ut noen bøtter i kveld. så får vi håpe de er fulle i morgen. Så får vi håpe det blir egg fremover.
Jippi. nye corydorasegg
Kom hjem fra jobb og hva ser jeg. Noen egg som sitter fast på glasset. Får reddet ut 4 stk og lagt de i en isboks. Ser at sneglene har forskynt seg grovt. Får prøve å lese div artikkler for best mulig overlevelse. Må jeg skifte vann flere ganger daglig eller holder det med en gang.
Nu er det Corydoras Aeneus vi har da, men vet du hva jeg gjorde..
Er helt fersk i dette akvariegreiene og eggene fra Aeneusen kom brått på, ikke hadde jeg kjøpt inn yngelkasse eller luftpumpe eller noen ting, så jeg måtte bare ta det jeg hadde.
Så jeg tok bare en finmasket hov, bøyde skaftet og hang den over akvariekanten.
Rullet eggene av akvarieveggen og festet dem på noen blader av flyteplantene jeg knipset av og la dem oppi hoven. Noen av eggene festet seg på bladene og noen ikke, de ble iallfall liggende nede i hoven vekk fra alle de som var på egg-jakt.
Det må ha funket bra for de klekket for 2 uker siden, og det er et yrende liv i hoven. Artig!
Hei. Takk for svar.
Prøvde ynglekasse sist, men usikker på hva som har skjedd da vi var på ferie. Lå 3 baller med mose oppi der også. Prøver isboks som andre på forumet skriver. Kanskje prøve slik du skriver neste gang. hehe.
Bilder fra 45 literen
Bilder av Corydoras adolfoi
[External Image]
alene adlofoi
[External Image]
liten del av gjengen samles for å spise
[External Image]
matleting sammen.
Bilder av annen fisk i 45 literen
[External Image]
kinesisk algespiser som er på feriekoloni til større kar kommer opp
[External Image]
Mollyene sirkler over kokosnøtta til den ene ancistrusen.
[External Image]
tre av adolfoiene leter etter mat utenfor hula som en eplesnegle bruker til forlystelser.
Åå Adolfoi er jo bare så nydelige! Skulle ønske det var mine!
Sirra
Åå Adolfoi er jo bare så nydelige! Skulle ønske det var mine! :-)


ja de er flotte. Har lyst på flere, men må vente til jeg får større plass enn 45liter.
Alt til sin tid.

Ser ut som om det er masse lek i hovedkaret nå. Kaldtvannsbytte og frosne røde mygglarver for noen timer siden. Satser på å finne noen egg i morgentidlig fra de flekkete pansermallene.

I 45 literen lurer jeg på om ikke den ene mollyen snart skal føde. Ser sprekkeferdig ut. Den var med på paringssirkler sammen med hannen og en av de andre hunnene i dag. hehe. Var en tøff oppvisning. Selvfølgelig ferdig da jeg kom med kameraet.
Ottoene renser snegler i 63literen
otto
[External Image]
krangling om å få pusse denne eplesnegla
[External Image]
deler søskenlig. Fikk de samtidig fra midtun zoo åsane.
[External Image]
renset skallet skikkelig
Matorgie for de flekket pansermallene (corydoras paleatus)
matorgie for de flekket pansermallene (Corydoras paleatus).
[External Image]
6 cory sammen med 3 epler
[External Image]
koser seg med maten
[External Image]
otto som snek seg med på gruppebildet
Eggene som ble reddet ut fra 63l
cory egg
[External Image]
fikk redda fire egg
[External Image]
etter en dag begynner de å bli smågule
[External Image]
er det noen hjemme montro?
Gravid svart neontetra i klekkekaret oppi ynglekaret
Ser gravid ut for meg, men hvor lang tid tar det og trenger den melke?

[External Image]
stor bulende mage
[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap