Så stort akvarie som mulig, men ikke mer enn 90 cm bredt

Er det mulig?

Jeg vil ha et akvarie på rundt 200 liter. Den eneste plassen i stua som virkelig er egna til å ha et kar stående (pga mange store vinduer) er bare 90 cm bred. Hva kan jeg få inn på den lille plassen (ikke hjørnekar)? Jeg har jo god plass i en lang forholdsvis smal gang uten vinduer, men jeg skulle jo gjerne hatt det i stua da. Det vil jo kunne være både høyt og dypt på denne lille plassen, men dette blir vel ikke mulig å få tak i i standardmål? eller? Hvor kan man evt bestille på mål, og hvor mye dyrere er det? Da må jeg jo få tak i et møbel også.
Freke
Er det mulig? Jeg vil ha et akvarie på rundt 200 liter. Den eneste plassen i stua som virkelig er egna til å ha et kar stående (pga mange store vinduer) er bare 90 cm bred. Hva kan jeg få inn på den lille plassen (ikke hjørnekar)? Jeg har jo god plass i en lang forholdsvis smal gang uten vinduer, men jeg skulle jo gjerne hatt det i stua da. Det vil jo kunne være både høyt og dypt på denne lille plassen, men dette blir vel ikke mulig å få tak i i standardmål? eller? Hvor kan man evt bestille på mål, og hvor mye dyrere er det? Da må jeg jo få tak i et møbel også.

Min Resun CM-800 er 170 liter og 80cm bred. Tror dog den er gått ut. Jeg kjøpte en som stod igjen i utstilling til halv pris. 2500,- med bord.

-Tim
Mitt Elos 70 er 213 liter og har målene 75x57x50. Veldig få som lager akvarier med enn sånn dybde (dypere enn høy) i forhold til bredde/høyde, synd ettersom jeg synes målene er perfekte. Elosene er litt dyre, men er verdt det om du vil ha et akvarie av meget god kvalitet som tar seg veldig bra ut.

Disse brukes som regel til saltvann men kan bestilles helt "plain" slik at de er glimrende til ferskvann også.
90 cm kubekar? Vet ikke om de er standard da...
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap