Kraftig pumpe for å renske grus i akvarium
Postet 12.07.09 kl 22:25
Postet 12.07.09 kl 22:30
Hei. Takk for tips!
Jeg prøvde akkurat tipset om kran, fungerte fint å fylle opp slangen med kranen, men vannet ble ikke med tilbake opp i kranen, sperreventil i kran? (Fungerte fint til vasken, men da med samme trykk jeg alltid har hatt. Bra til å tømme vann, men ikke nok trykk til å renske opp i grusen)
Gjorde også et forsøk med å koble den til avløpet der oppvaskmaskina er koblet til, uten mye mer suksess. Greit for å tømme, men ikke nok trykk.
Noe jeg kunne gjort anderledes?
Noen erfaringer med elektrisk hevert?
Jeg prøvde akkurat tipset om kran, fungerte fint å fylle opp slangen med kranen, men vannet ble ikke med tilbake opp i kranen, sperreventil i kran? (Fungerte fint til vasken, men da med samme trykk jeg alltid har hatt. Bra til å tømme vann, men ikke nok trykk til å renske opp i grusen)
Gjorde også et forsøk med å koble den til avløpet der oppvaskmaskina er koblet til, uten mye mer suksess. Greit for å tømme, men ikke nok trykk.
Noe jeg kunne gjort anderledes?
Noen erfaringer med elektrisk hevert?
Postet 12.07.09 kl 23:11
Postet 12.07.09 kl 23:15
Fallet mitt til vasken er vel på kanskje 40 cm. Til nå har jeg bare brukt en vanlif hageslange, ikke kjøpt på "bøtta" nederst for å virvle opp grusen fordi jeg ikke tror trykket er bra nok til å ta med seg mye.
Jeg får med grussteiner inn i slangen, men ser for meg at jeg bør ha mer trykk før det er noe vits i å hekte på ei "bøtte" på slangen. Men jeg kan jo teste det ut.
Tømmer kanskje 240 liter på en halv time.
Jeg får med grussteiner inn i slangen, men ser for meg at jeg bør ha mer trykk før det er noe vits i å hekte på ei "bøtte" på slangen. Men jeg kan jo teste det ut.
Tømmer kanskje 240 liter på en halv time.
Postet 12.07.09 kl 23:29
Jeg gjør det på samme måte med 170 literen min. Liten fallhøyde til vasken. jeg holder bare slangen litt over sanden så suger den opp løse partikler, men ikke sand. Siden dritten trenger bedre ned i grusen så kan det bli problematisk.
Ville kjøpt en slik hevert som bruker kranen til både slamsuging og etterfylling.
-Tim
Ville kjøpt en slik hevert som bruker kranen til både slamsuging og etterfylling.
-Tim
Postet 12.07.09 kl 23:49