- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Kan noen hjelpe meg å identifisere denne mallen?
Kan noen hjelpe meg å identifisere denne mallen?
Postet 13.07.09 kl 23:14
Postet 13.07.09 kl 23:33
Endret: 13.07.09 kl 23:34
Geir KristiansenIkke start en ny tråd for å få folk til å svare på denne etter fire minutters venting. Er ikke god nettetikkette og regnes for å være litt uhøfflig. Ta gjerne noen bilder av malle som ikke bare viser buken.
Nå måtte jeg tenke meg litt om før jeg skjønte hva du mente, men jeg antar at det er tråden på malleforumet du mener, og hvis man ikke tar for gitt at alle her inne alltid sjekker alle forum så er det faktisk ikke dårlig nettetikette. Jeg ville bare høre med noen som er ihuga malleelskere, og derfor en tråd til dem også. Smil i sommervarmen
Og jeg skal prøve å ta flere bilder av mallen min, men den er så sky at jeg ble lykkelig over i det hele tatt få tatt bilder av den. Den lukter tydeligvis når det er fotoapparat på vei, for da svømmer den avgårde som en pil for å gjemme seg.
Postet 14.07.09 kl 00:04
De fleste brukerne her holder oversikten over nye innlegg ved å klikke på "Siste innlegg". Der kommer alle nye innlegg opp, uansett underforum de er postet på.
Så ta det som en huskelapp; post ikke samme innlegg flere ganger, uansett underforum. Vi ser det uansett Samme innlegg flere ganger blir bare sett på som MAS.
OK ?
Så ta det som en huskelapp; post ikke samme innlegg flere ganger, uansett underforum. Vi ser det uansett Samme innlegg flere ganger blir bare sett på som MAS.
OK ?
Postet 14.07.09 kl 00:10
Endret: 14.07.09 kl 00:11
Postet 14.07.09 kl 00:12
Sølvi GullaksenEn må da ha lov å stille det samme spørsmålet på flere forum ? Ikke alle som er innom de samme ,malleforumet har jeg aldri hørt om en gang . Jo flere forum ,jo flere svar mener nå jeg :) Kan ikke hjelpe men det er nå en annen sak :)
Underforum for de ulike fiskeslagene står under FISK, Sølvi. Det har du sikkert sett hvis du grubler litt Ta en kikk nedover lista her. På samme lista finner du underforumet for Corydoras, Diskus, levendefødere, osv. Inkl L-maller
Det hadde blitt et utrolig mas om alle skulle poste innleggene sine på alle underforum som det overhodet kunne tenkes å passe innunder.... Listen over nye innlegg hadde vært pepret med identiske poster.
Postet 14.07.09 kl 00:17
Endret: 14.07.09 kl 00:17
Postet 14.07.09 kl 00:21
Ave MariaJeg poster der jeg vil, og de som ikke liker det trenger ikke å åpne tråden. Jeg har ingen planer om å legge meg på krigsstien, men det får være grenser.....
Rolig i svingene nå. Ingen grunn til å stresse, det er bare å ta en titt i forumsreglene. Hvert medlem av AF plikter å følge retningslinjene og disse er klare på dette punktet.
Utrolig hvor mange dobbelposter vi sletter daglig fordi man ikke er klar over retningslinjene. Nå er i hvertfall alle i denne tråden informert om den.
Postet 14.07.09 kl 00:41
Postet 14.07.09 kl 00:54
Endret: 14.07.09 kl 14:10
Ave MariaEr det noen som kanskje vet hva den heter??
Pterygoplichthys gibbiceps. Med alderen blir den 40 - 50 cm lang...
Postet 14.07.09 kl 01:17
Mallen
Hei..
Muligens det kan være L-600..sjekk planet catfish :http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=810
Ligner litt på den iallefall..
Mvh Frank
Muligens det kan være L-600..sjekk planet catfish :http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=810
Ligner litt på den iallefall..
Mvh Frank
Postet 14.07.09 kl 09:10
Underforum for de ulike fiskeslagene står under FISK, Sølvi. Det har du sikkert sett hvis du grubler litt Ta en kikk nedover lista her. På samme lista finner du underforumet for Corydoras, Diskus, levendefødere, osv. Inkl L-maller
Ahhh ,rødme trodde det var et annet forum jeg . Fant nemlig ikke flere innlegg, men det var kanskje blitt slettet allerede.
Da er jeg selvfølgelig enig i at det holder med et innlegg
Ahhh ,rødme trodde det var et annet forum jeg . Fant nemlig ikke flere innlegg, men det var kanskje blitt slettet allerede.
Da er jeg selvfølgelig enig i at det holder med et innlegg
Postet 14.07.09 kl 10:09
Postet 14.07.09 kl 10:34
Endret: 14.07.09 kl 14:12
Å slette et avsnitt i innlegget mitt bare fordi jeg presiserte at jeg IKKE postet den samme tråden 2 ganger, men tvert i mot skrev en setning i malleforum om noen ville være så snill å gå inn for å se på "identifiser fisk"-tråden min, synes jeg er maktmisbruk av moderator. Det samme gjelder brukeren "fisken" som også poengterte at en tråd skal inneholde det den blir spurt om og ikke utenomsnakk, hvorfor slette det?
I såfall krever jeg at alle andre svar i min tråd også slettes (bla fra mona og andre som har kommentert utenom trådspørsmålet mitt).
Refererer her til deres egen regel nr 10) For mye utenomsnakk i en tråd er ikke ønskelig, respekter trådstarters tema og intensjon med tråden.
Min intensjon var vel helt klart å få hjelp til å identifisere mallen, ikke et foredrag om forumets regler.
Værsågod å slett!
I såfall krever jeg at alle andre svar i min tråd også slettes (bla fra mona og andre som har kommentert utenom trådspørsmålet mitt).
Refererer her til deres egen regel nr 10) For mye utenomsnakk i en tråd er ikke ønskelig, respekter trådstarters tema og intensjon med tråden.
Min intensjon var vel helt klart å få hjelp til å identifisere mallen, ikke et foredrag om forumets regler.
Værsågod å slett!
Postet 14.07.09 kl 19:26
Det var rett og slett bare forsøk på å tipse deg om hvordan skikk og bruk er på dette forumet. Men du foretrekker åpenbart å buse frem og forkynner at "Jeg gjør som jeg vil" og "Jeg krever ditt og datt". Litt av en holdning.
For all del, bare fortsett, så får du selv se hvordan det går.
Jeg vet at jeg iallefall ikke vil gi deg flere råd eller tips.
For all del, bare fortsett, så får du selv se hvordan det går.
Jeg vet at jeg iallefall ikke vil gi deg flere råd eller tips.
Postet 14.07.09 kl 20:02
Endret: 14.07.09 kl 20:04
mona oDet var rett og slett bare forsøk på å tipse deg om hvordan skikk og bruk er på dette forumet. Men du foretrekker åpenbart å buse frem og forkynner at "Jeg gjør som jeg vil" og "Jeg krever ditt og datt". Litt av en holdning. For all del, bare fortsett, så får du selv se hvordan det går. Jeg vet at [I]jeg[/I] iallefall ikke vil gi deg flere råd eller tips.
her er det snakk om å skille person og sak, Mona.
Jeg buser ikke fram, og jeg krever hverken ditt eller datt, bortsett fra normal respekt. At jeg som ny bruker skriver EN setning i et underforum hvor jeg spør pent om folk kan gå å se på tråden min, synes jeg ikke er spesielt ufint, og det krever på ingen måte å bli angrepet. Er det ikke voksne folk på dette forumet?
Og trusler fra deg ala "For all del, bare fortsett, så får du selv se hvordan det går" hører ingen steder hjemme.
Jeg er glad for det svaret jeg fikk fra deg som faktisk omhandler spørsmålet mitt, men i følge forumets egne regler skal utenomsnakk slettes, og det inbefatter faktisk ditt utenomsnakk også.
Det er ingen tvil om at jeg nå har skjønt hvordan forumet fungerer, og selvfølgelig skal jeg tilpasse meg dette i fremtiden. Det betyr dermed ikke at det er fritt fram for ufin oppførsel fra andre og mer drevne brukere.
Postet 14.07.09 kl 20:56
Ave MariaJeg buser ikke fram, og jeg krever hverken ditt eller datt, bortsett fra normal respekt. At jeg som ny bruker skriver EN setning i et underforum hvor jeg spør pent om folk kan gå å se på tråden min, synes jeg ikke er spesielt ufint, og det krever på ingen måte å bli angrepet. Er det ikke voksne folk på dette forumet?
Det du fikk fra meg var en anmodning om ikke å dobbeltposte. Det at du kun linket til den andre tråden er det samme som å dobbeltposte. Hvis alle som poster skal benytte samme praksis har vi fort et forum som svømmer over av dobbeltposter.
Jeg viste også til retningslinjene som klart sier i fra om dobbeltpostinger. Som ny bruker burde du lese disse retningslinjene i stedet for å klage over at jeg prøver å få forumets brukere til å holde seg til dem. Det er en grunn til at de er der.
Når du sier at det ikke er spesielt ufint å dobbeltposte ditt spørsmål så kan du jo tenke over hvorfor ditt spørsmål skal ha dobbelt så stor plass som en annen brukers ene spørsmål.
Foreslår at vi nå bilegger videre diskusjon rundt dette, men bare for å være helt klar så sletter jeg alle dobbeltråder jeg kommer over eller får rapportert av andre brukere.
Postet 14.07.09 kl 22:25
Jeg hadde ikke lest alle reglene til forumet da jeg postet innlegget mitt, så jeg visste ikke at det var en fryktelig ting å gjøre. Men det vet jeg jo nå Og jeg kan godt ta på min kappe at jeg ikke hadde lest og håndhevet regelen, men da bør også de andre reglene håndheves på samme måte (sikter her til bl.a regelen om å ikke bidra med utenomsnakk for det blir slettet, og den som tar for seg at man ikke skal poste noe i sinne.......en unnskyldning er kanskje på sin plass, Mona O....?)
Og jeg har på ingen måte tenkt å hindre deg i å gjøre jobben din, men det går an å si i fra på en annen måte kanskje, og ikke umiddelbart kalle en ny bruker ufin og uhøflig?
Jeg er på generell basis veldig fornøyd med dette forumet, og har lært mye her. Det var aldri min hensikt å skape stor furore med noe jeg trodde var 2 uskyldige innlegg.
Så da slutter vi fred
PS hvis noen har flere forslag til hvilken art min malle kan være, så tar jeg gladelig i mot innspill
Og jeg har på ingen måte tenkt å hindre deg i å gjøre jobben din, men det går an å si i fra på en annen måte kanskje, og ikke umiddelbart kalle en ny bruker ufin og uhøflig?
Jeg er på generell basis veldig fornøyd med dette forumet, og har lært mye her. Det var aldri min hensikt å skape stor furore med noe jeg trodde var 2 uskyldige innlegg.
Så da slutter vi fred
PS hvis noen har flere forslag til hvilken art min malle kan være, så tar jeg gladelig i mot innspill
Postet 15.07.09 kl 00:49
Endret: 15.07.09 kl 00:51
Postet 15.07.09 kl 00:57
Postet 15.07.09 kl 01:05