Kickstart av filter

Jeg har kjøpt meg et Juwel Rio 180, så jeg har satt opp i dag. Brukte JBL Kickstart til filteret. Noen så kan si meg når jeg kan begynne med å sette noe fisk i det?
Mazak
Jeg har kjøpt meg et Juwel Rio 180, så jeg har satt opp i dag. Brukte JBL Kickstart til filteret. Noen så kan si meg når jeg kan begynne med å sette noe fisk i det?

Kickstarter fungerte ikke hos meg. Dyttet i både Tetra og Prodac, men det har gått 6 uker, og nå først begynner ting å stabilisere seg. Angrer på at jeg satt fisk inn tidlig.

Ville ventet rundt 4 uker, og hatt oppi litt fiskemat hver dag, så bakteriene har noe å livnære seg av. Eventuelt en ren amoniumsløsning.

-Tim
ok,kom på at jeg kan bruke filter guffe fra et annet filter
Mazak
ok,kom på at jeg kan bruke filter guffe fra et annet filter

Det vil forte prosessen mye. Husk å fore filterbakteriene. De formerer seg ikke mer enn at ting holdes i likevekt.

-Tim
Tim
[QUOTE=Mazak]ok,kom på at jeg kan bruke filter guffe fra et annet filter

Det vil forte prosessen mye. Husk å fore filterbakteriene. De formerer seg ikke mer enn at ting holdes i likevekt.

-Tim

Jepp, hvor fort kan jeg begynne å sette ut fisk? det er lombardoi
Du må skaffe deg en nitritt test og følge med. Med gammelt filtermateriale vil jeg tro et par uker.

Kommer så klart ann på hvor mye du setter inn. Med innkjørt filtersvamp kan du nok sette inn et par fisker med en gang.

-Tim
Tim
Du må skaffe deg en nitritt test og følge med. Med gammelt filtermateriale vil jeg tro et par uker. Kommer så klart ann på hvor mye du setter inn. Med innkjørt filtersvamp kan du nok sette inn et par fisker med en gang. -Tim

ok, takker for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap