Gullfiskbolle med planter i... tips?

Heisann!

Jeg har en gullfiskbolle, trur den er på 12 liter.

Den bare står, tenkte kanskje fylle den med planter, helst da planter som vokser ut av bollen, tenkte ha den halvfull med vann å ha den i vinduet.


Noen tips til planter som kan leve under disse forholdene? kan jeg bruke sump planter? vært morro hvis de blomstret også.


Åssen stiller det seg med vannskifte osv ? Burde jeg ha noe ekstralys ? eller holder det med sola i vinduet. hehe


Pass på at planten ikke blir overopphetet i vinduet. Ikke alle akvarieplanter som vil ha det for varmt. Det er ikke noe særlig med trekk inendørs til å kjøle dem ned.

Hva med noen små flyteplanter?


-Tim
Har lyst å ha noen undervann, noen som flyter å noen som strekker seg over vannet. hehe

kanskje jeg bare skal prøve noen typer å se hva som skjer.


kan legge ut bilde når jeg har fått det opp
Trond Stegarud
Har lyst å ha noen undervann, noen som flyter å noen som strekker seg over vannet. hehe kanskje jeg bare skal prøve noen typer å se hva som skjer. kan legge ut bilde når jeg har fått det opp:D


Det er da grenser for hva du får plass til i en 12 liter De som står underst skal jo også ha lys.



-Tim
hehe joda sant det.

men siden det ska stå i vinduet kommer jo lyset inn på hele siden.
flyteplannter og liljer er best i grunn, kjøp noen med kraftige blad og røtter får gullfisken vill ete dei.












__________________________________________________________________

MEDLEM AV ÅLESUND OG OMEGN FISKE-AKVARIEKLUBB
c-j
flyteplannter og liljer er best i grunn, kjøp noen med kraftige blad og røtter får gullfisken vill ete dei.:)


Forstod det slik at dette handlet om en tom gullfiskbolle uten fisk.


-Tim
Men det var vel ikke planer om gullfisk oppi der?
Bare planter, ikke sant?

Jeg har hatt Cryptocoryne wendtii "green" i bolle i min dunkle slørhalefortid for mange år siden. Den trivdes godt under vanlig lampelys. Om du setter bollen i vinduet vil det nok veldig fort dannes alger tipper jeg..
er bare planter som skal oppi her ja.

ja blir kanskje fort alger av sol lyset i vinduet ja. nei jeg skal teste litt

takk for tips & innspill
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap