- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- maller isammen med frontosa?
maller isammen med frontosa?
Postet 16.07.09 kl 15:47
Postet 17.07.09 kl 01:18
Postet 17.07.09 kl 01:52
Enig med deg Donald!
Har selv ancistrus sp sammen med voksne Frontosa i et Tanganyika biotop.
Der går de med PH på 8.2, KH på 10 og GH på rundt 10+-
Brukte vel rundt 3-4 timer med forsiktig tilvenning.
Eneste ancistrusen ikke liker hos meg er dersom en bruker salt tilsetting for å unngå at Frontosaen "flower" til overflaten. (Frontosa er dypvannsfisk i Tanganyika).
Generelt er det vel Ancistrus artene som er mer eller mindre egnet til det meste, bare de blir forsiktig tilvendt de nye vannverdiene.
- Ved oppstart av Tanganyikabiotopen så brukte jeg veldig mye lys, kraftig foring, lite med planter, samt at vannverdiene er høye... det resulterte i kraftig algevekst. Etter at 10 voksne ancistrus ble satt inn tok det et par dager, så var det "gullende" rent i akvariet. De er helt rå på alger!
Har selv ancistrus sp sammen med voksne Frontosa i et Tanganyika biotop.
Der går de med PH på 8.2, KH på 10 og GH på rundt 10+-
Brukte vel rundt 3-4 timer med forsiktig tilvenning.
Eneste ancistrusen ikke liker hos meg er dersom en bruker salt tilsetting for å unngå at Frontosaen "flower" til overflaten. (Frontosa er dypvannsfisk i Tanganyika).
Generelt er det vel Ancistrus artene som er mer eller mindre egnet til det meste, bare de blir forsiktig tilvendt de nye vannverdiene.
- Ved oppstart av Tanganyikabiotopen så brukte jeg veldig mye lys, kraftig foring, lite med planter, samt at vannverdiene er høye... det resulterte i kraftig algevekst. Etter at 10 voksne ancistrus ble satt inn tok det et par dager, så var det "gullende" rent i akvariet. De er helt rå på alger!
Postet 17.07.09 kl 14:05
Postet 17.07.09 kl 14:42
Postet 17.07.09 kl 15:59
Postet 17.07.09 kl 16:01