maller isammen med frontosa?

Er det noen som vet hvilke maller som jeg kan ha i sammen med Frontosa? Tenker da iforhold til vannkvalitet. Har Corydoras, men di skal ikke ha kalk i vannet.
Phyllonemus typus
Synodontis dhonti
Synodontis granulosus
Synodontis multipunctatus
Synodontis petricola
Synodontis polli

er alle maller fra Tanganyikasjøen.
Ancistrus sp. "oppdrettsvariant".
Enig med deg Donald!

Har selv ancistrus sp sammen med voksne Frontosa i et Tanganyika biotop.
Der går de med PH på 8.2, KH på 10 og GH på rundt 10+-

Brukte vel rundt 3-4 timer med forsiktig tilvenning.

Eneste ancistrusen ikke liker hos meg er dersom en bruker salt tilsetting for å unngå at Frontosaen "flower" til overflaten. (Frontosa er dypvannsfisk i Tanganyika).

Generelt er det vel Ancistrus artene som er mer eller mindre egnet til det meste, bare de blir forsiktig tilvendt de nye vannverdiene.

- Ved oppstart av Tanganyikabiotopen så brukte jeg veldig mye lys, kraftig foring, lite med planter, samt at vannverdiene er høye... det resulterte i kraftig algevekst. Etter at 10 voksne ancistrus ble satt inn tok det et par dager, så var det "gullende" rent i akvariet. De er helt rå på alger!
Hva med en petrochromis? En singel hann skal være mulig å få tak i.. Den kommer til å renske akvariet ditt på timer etter den har slått seg til ro
Okidoki, takk for svarene. Har en Ancistrus hann i et av karene mine, så da kan jeg prøve å sette han over. Syns også det hørtes spennende ut med Synodontis, av en eller annen type. Det må sjekkes opp litt ja
petrochromis? Det var en type som var ukjent for meg. Nok en type som må sjekkes opp. Alltid kjekt med nye typer å finne ut av
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap