Hvilke fisker?

Hei!

Har nylig flyttet til Danmark\København og blir her i noen år men stor-akvariet ble stående hjemme til nestemann som ville ha det...

Er blitt litt lei ideen av å ha ett enormt akvarie i stuen og synes egt. det var deilig å bli kvitte det nå.

Men jeg savner akvarie veldig, og vuderer å kjøpe meg ett mindre som jeg kan ha på kontoret... Akvarier og fisk er enormt billig her nede som sikkert de fleste vet og det er mye mer spennende fisker å velge mellom mye nytt jeg ikke kjenner til... Har funnet ut at ett 30L akvarie er akkurat passe og det finnes ett på akvarieudstyr i københavn som passer akurat kant i kant med kontor pulten min (Langt men smalt\lavt).

Så til det jeg lurte på, hva kan jeg ha i ett slikt lite akvarie? Har sett litt i basen men finner liksom ikke noe spennende, vil ha ett akvarie av typen malawi inredning altså ikke noe planter og en god stim med mindre fisk, noen som har noen ideer?
Hva med å sette opp et skikkelig reke/kreps kar? Kreps er vel ikke ulovlig i Danmark, eller?


-Tim
Sier noe der, nei kreps er lovlig her i danmark og ganske vanlig i handel... Men de er ikke akkurat små da og ettersom jeg ikke ønsker meg noe stort anlegg igjen blir jo dette litt dumt?
Ok. Det finnes ikke småkreps i ferskvann altså? Har ikke sjekket dette selv.



-Tim
aner ikke ang kreps, men finnes mange morsomme og fine reker da!
Min favoritt er vifterekene. Kjempetøffe.


-Tim
viftereker har jeg faktisk hatt men forsatt er ikke de litt store for ett så lite kar?
gelerium
viftereker har jeg faktisk hatt men forsatt er ikke de litt store for ett så lite kar?


Det tør jeg ikke spekulere i, men sitter de ikke stort sett stille forran utblåsningen fra pumpa?



-Tim
har hatt fem viftereker selv og vil absolutt ikke si at de sitter plagsomt mye stille, de er rolig men er høyt og lavt i karet.
i motsetning til kaiamor sine, har jeg ikke sett mi viftereke flytte seg en eneste gang på tja.. 5-6 uker jeg har hatt denne..
Tilfeldig bekjentskap
© June Årøe
Reklame for plussmedlemskap