Grønn, med rød underside.

Kjøpte en plante i dag. Den siste så sant alle de jeg har nå overlever og trives.

Men hun visste ikke hva den het, så jeg sa jeg skulle teste her i stede.

Tok bilde av den før jeg plantet den, men veit ikke om de ble bra nok..

Men hva slags plante er dette?

En Echinodorus variant kanskje?

-Tim
Sett på alt i basen her med bilde nå. Og googlet i over 1 time.. Så jeg tør si med sikkerhet at det i hvert fall ikke er en sånn plante etter hva jeg kan finne.
Takker for tipset dog. Håper på flere.
Legger ved noen flere bilder bare sånn i tilfelle de kan hjelpe.
Heisann,minner meg litt om en plante jeg hadde selv.Navnet på den var Hemigraphis Colorata,og den rotnet bort etter en tid.Viste seg at det var en terrarie-plante.
Dette er bare et forslag,men den ligner den jeg hadde.

mvh
Det var en veldig liten plante Men det minner meg likevel om en i Alternanthera familien. Det gjenstår å se om det er den, når den får vokst opp litt hos deg. Alternanthera er stilkplanter, men det kan se ut som din kan bli det også når den bare får vokst litt i høyden. Som alle rødlige planter trenger de at man gir godt med lys (skikkelige lysrør) for å bevare den rødlige fargen i akvariet og ikke felle de nederste bladene. Når den får for lite lys nederst, vil den felle de nederste slik at lange nakne stilker med bare blad i toppen står igjen.

Man kan knipe/klippe av den øverste halvdelen da, og plante den på nytt i bunnlaget, og så fjerne den nakne stilken som står igjen. Det blir penere Toppene slår lett rot når man planter dem.
Ja jeg får vel vente til den blir større, og forsøke igjen da. Takker for tips.

Har også Hygrophila polysperma "Rosanervig", og det samme gjelder der..

Men en burde knipe av, og plante på nytt, ikke dra opp roten som noen sier, for roten vil være næring til den nye rota planta får.. Gjenbruk er noe naturen er best til!
Det så veldig ritkig ut! Tusen takk!

Får bare håpe den overlever nå. 2 av 3 av dem har daua, og alle på dyrebutikken er borte.. Og de har neppe solgt alle så fort.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap