Stakkar pusene mine...

I dag kjørte jeg Oslo-Trondheim med de to skattene mine, og nå sitter jeg og lurer på om jeg har gjort noe dumt. Turen gikk så som så...de fikk beroligende, men litt mjauing ble det jo.
Nå skal jeg værte her hos foreldrene mine i drøye 14 dager (skal gifte meg her 1.august) og jeg hadde ingen til å passe pusene mine i Oslo(de er ikke vant til å være ute om natta ennå).
Så da sto jeg mellom å ha de på kennel i to uker, eller å ha de med oppover hit og la de være innepuser i ca. to uker. (Har med flexibånd, så vi kan gå litt ute da...)
Hva ville dere gjort? Jeg syns jo så synd på de når de må være her inne i to uker, men tenker på at det hadde vel vært verre og vært innesperret i et bur i to uker...eller hva? Her har de i hvert fall et stort og spennende hus de kan utforske...

Jaja...er ikke så mye jeg kan gjør fra eller til nå. Men er det noen som har erfaring med å ha utekatter som innekatter et par uker?! Går det greit? Hva kan jeg gjøre for å aktivisere dem mest mulig...? Vil jo ikke at de skal kjede seg i hjel eller...

PS: Bildet er fra da de var små...de er over 1 år nå
Det går helt fin å ha to ute katter som inne katter. Katter som er vant til å være ute blir jo serilisert/kastrert hver dag. Å ho kattene anbefales å bli holdt inne i 14 dager mulig tre uker for di de har sår på magen. De klarer det, da fikser nok dine det og bare ikke mist de da dere er ute å ikke la de få mulighet til å stikke av for da er de nok på vei hjem igjen ganske kjapt, og det til fots. :S

En katt er jo ofte fornøyd om de får sitte i vinduet å kikke ut, og at du leker litt med de vær dag.

Lykke til vertfall tror nok de haar det bedre der med deg en på kennel. Pluss at det er jo og billigere å ta de med seg på en liten ferie Er jo mange katter som er med å hytteturer om sommeren
Åhh..nå ble jeg litt beroliget...er jo så glad i nøstene mine. Det er sant det med steriliseringen og holde seg inne ja..da skal nok mine to klare det og Og de har jo selskap i hverandre... Får dra på dyrebutikken i morgen og kjøpe litt lekemus og baller til dem..

Takk for svar!
kjøp deg en "fiske stang" med mus å fjær på.. Det elsker min katt Lykke til med bryllupet
Takk takk!

Jaa..sånne leker er en slager. Har det hjemme, men glemte jo den der. Takk for tips
Jeg har nettopp flyttet og min utekatt skal være inne noen uker for å venne seg til nytt hjem. Den mjauer dag og natt og kjeder vettet av seg, og det ble såppas ille at ørepropper måtte skaffes når vi skulle sove:P

Pass på å aktivisere dem, gå turer med dem ute og lek masse med dem. Det er bare for to uker, og det er bedre at de kjeder seg litt enn at de skal stå på kennel, der de ikke er sikret nok menneskekontakt pga mange dyr, ofte små bur, samt at det er mange andre skumle dyr der. Tror nok ikke kattene dine tar skade av å være innekatter en liten stund=)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap