Akvareol...

Er der nogen der har erfaring med at lave deres reol selv.. Kunne tænke mig at lave reol til 4-6 kar på 75-125 liter..

Matriale underordnet, men helst porsa...

På forhånd tak
Først og fremst må du finne målene på akvariene du ønsker skal stå i reolen!
Okay...
Har vel tænkt mig 4-6 kar på 125 liter, så jeg kan bruke de til lidt af hvert
Kan denne type reol brukes til store kar? 900+ liter? Eller må mer massive saker til?


-Tim
Vet ikke..
Jeg har en masse kar, men ingen reol, så har desværre ingen peiling. Derfor jeg søger lidt gode råd. Synes det kunne være cool at bygge sin egen reol..
Tim
Kan denne type reol brukes til store kar? 900+ liter? Eller må mer massive saker til? -Tim


Nei, porsareoler vil ikke tåle tyngden av disse hvis du tenker på å stable de i høyden. Hvis du tenker på å benytte porsarør til å lage et bord til et 900 så er dette uproblematisk da man setter inn flere ben for å øke understøttingen.
Ja jeg tenkte bare til ett stort kar.

Synes prisene på disse var hyggeligere enn møbelbord.


-Tim
Ja, du kan bygge et porsabord til 900 liter akvarie. Bruk et eller to par ekstra bein for å fordele belastningen på flere punkter. Reolen til Geir er på 6 x180=1080 liter. Denne står på totalt 3 par bein.

Det som er enda rimeligere er å bruke for eks 38x78 mm lekter som du bygger et bord til akvariet. Det kommer på 3-400 kr med skruer og det hele.
Såpass billig. Skal regne og tegne litt når det blir aktuelt.



-Tim
Laget selv et bord til min 720 av 16 mm MDF plater. Bygget dette slik at karret står på 5 plater og det blir 4 skapdører. Dette er da malt i samme farge som resten av veggen. Ble ganske bra og kom på ca 800 kr med hengsler til dørene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap