Er vannlemping en hobby? (side 4)

Plussmedlem
Black-Flys:
Det kommer bare, som hu sa brura. Det er ikke all verdens til "rød tråd" i skribleriene og plottet er bortimot fraværende, men kanskje det er verdt tanken på frustrasjonen hos Gyldendal?

530:
Litersyken sitter i allerede som om det var herpes. Men i motsetning til herpes som bare er gøy når du får det, er litersyken morsom hele tiden. Jules Vernes var en gammel favoritt i hine hårde, men jeg likte Jorden Rundt på 80 dager best. Må i så fall bli noe sånt som Akvariet Sidelangs på 8 tiendeler

blondviking:
Det er jeg som skal takke for de mange gode ordene. Selv takk!

And now for something completely different:


Satan og Marek har "egget" seg inn på sverdplanten helt siden i går og nå ligger det sikkert 3-350 små gulhvite knopper overalt på det. Morsomme greier gitt. Så for dere som lurer på Beelzebubs kjønn kan jeg fortelle at i motsetning til den gjengse oppfatning, så er han en hunn!

Dessverre er det nok sånn at en eventuell ekspansjon av Sverplantia (litt Lebensraum) er utelukket da Polen i dette tilfellet allerede er okkupert av en sterkere militærmakt, nærmere bestemt sofaen, stuebordet, en oljeovn, kaffekanna og viktigst, meg! Men som en stalinistisk hestehandel er det inngått en binende intensjonsavtale som i korte drag sier at Sverdplantias lydriker og søsterstater vil bli tallrike og mange, med tiden.
HÆ ?? han er hunn hva er da hunn ? kan jo ikke være han, siden han er hunn ??
Plussmedlem
blondviking
HÆ ?? han er hunn hva er da hunn ? kan jo ikke være han, siden han er hunn ??


Ok, kanskje litt uklar der. Satan (som jeg refererte til ved et annet navn; Beelzebub), har i lang tid vært upekt som hann. Men han er ikke det. Han er helt klart en hunn. En eggleggende en sådan.
Inaktiv bruker
ettersom jeg satt oppe i hele går natt(natt til i dag) så tok jeg også et par koffeinpiller den natten, og det blandet med ADHD førte til halveis hjertestans for meg:S jeg er kommet meg, og ligger nå i senga og skulle legge meg til å sove 21 00 fordi jeg var så trøtt.. men istedenfor har jeg ligget oppe helt til nå å lest i tråden din
digger måten du skriver på, du har en så utrolig god humor og du klarer å legge innhumoristisk sans i alt du skriver om:P

ABB heretter på denne tråden
kommer til å følge med fremover, lykke til
Atte, der ser du!! Enda flere du holder våken!
Plussmedlem
Sirra
Atte, der ser du!! Enda flere du holder våken! :-D


Er det min feil at dere ikke har vett til å legge dere liksom? Ingen som har en kjip jobb de kan lese tråden på da?
Plussmedlem
Noen som vet hva innmeldingsavgiften til LLH er? Jeg blir sannsynligvis nødt til å søke et par stykker inn til medlemsskap der, for mine flotte scalarer er begge flotte jenter. Gay pride...også videre. Og det som før i dag var 2-300 egg ser nå ut som en solid trailervelt hos Prior.

Pragmatisk sett er det greit at eggene ikke er befruktet, siden vi ikke har plass til en horde med fisk uansett, men jeg begynner å se skuffelsen i foreldrenes øyne når de homofile barna ikke får barnebarn. Og adopsjon er vel uaktuelt i dette tilfelle. Dog er Magica, guppyhunnen, på 14. dagen med nytt kull, så det er sikkert muligheter skulle de to turtelduene søke å gi en stakkars levendeføder et nytt hjem.

Innspillsmulighet:
Er det sannsynlig at jeg må fjerne eggene fordi de råtner, eller er det nok predatoriske instinkter oppe i balja til at dette løser seg selv? På en i overkant darwinistisk måte.

Nå finner jeg meg selv med ett i søken etter en herremann med avlshensikter da... Så er det noen som har en enslig gasse med sjarm, utstråling og en treffsikker sædleder kan de jo ta kontakt med:
Icthyo-Match.org. Finn den du søker - i dag. Vi matcher par, single og stim på et blunk.
Haha! Jeg mente; huffhuff!

Men seriøst, det var da synd! Du får finne en hanne ja.
Ang egga.. tror du ikke at rekene blir å ta de? Så fremt de slipper til selvsagt.
Altså, mente haha til det første du skrev, og huff til neste tråd! Måtte bare rette det opp at det ikke blir noen misforståelser her i gården.

Skal pelle meg i seng.
Viktor
[QUOTE=blondviking]HÆ ?? han er hunn hva er da hunn ? kan jo ikke være han, siden han er hunn ??


Ok, kanskje litt uklar der. Satan (som jeg refererte til ved et annet navn; Beelzebub), har i lang tid vært upekt som hann. Men han er ikke det. Han er helt klart en hunn. En eggleggende en sådan.

Skjønte det da :P Men måtte få forklaring på fenomet for andre som ikke er like glupe som meg hehe, eller var det for å kverulere??

Mvh Per
Bare fjern de eggene som ligger der, for da gjenopprettes freden i akvariet fortere Så lenge eggene ligger på bladet, befruktet eller ikke, vil scalarene vokte dem med sitt liv og hundse med de andre beboerne i landet. Når eggene er borte, tar det bare en dag før alt er tilbake til normalen.
Plussmedlem
mona o
Bare fjern de eggene som ligger der, for da gjenopprettes freden i akvariet fortere ;) Så lenge eggene ligger på bladet, befruktet eller ikke, vil scalarene vokte dem med sitt liv og hundse med de andre beboerne i landet. Når eggene er borte, tar det bare en dag før alt er tilbake til normalen.


Jeg slapp det. Eggene er borte, så nå oppfører de seg som normalt. Vel, nesten. De henger ennå litt rundt bladet, men de er mye mindre aggressive overfor de andre beboerne.

Men jeg kjenner jeg ønsker meg en hann, så egoistisk det enn må være.
Plussmedlem
En spennende dag for josefine!
Burde egentlig skrevet oppgave akkurat nå, men som vanlig bortprioriteres trivielle ting som det til fordel for AF.
Som tittelen antyder har det skjedd en god del greier i dag, ikke alle akvarierelatert, men likevel.
På vannfronten kan det meldes om tilløp til parring mellom rekene (macrobrachium dayanum). Jeg har vel en tråd på forum med et ubesvart spørsmål om akkurat det samme, men etter nøye selvstudium (også kalt google) kom jeg vel til konklusjonen at det var parring og ikke blind vold rekene holdt på med. De gjør visst dette kun rett etter at hunnen har skiftet ham og hannen er midt i den samme syklusen, så å bevitne dette to-sekunders-mirakelet var mildt sagt gjenstand for mye oppstuss og høylydt roping...litt som når jeg bedriver samme eksersis.
Hendelsen er dog mindre romantisk enn når jeg egler meg innpå madammen. Tror jeg. Han brukte i det minste kortere tid enn det jeg gjør, og dette fyller mitt sårbare mannlige ego med stor stolthet og trang til å ikle meg døde dyrs hud og slå meg selv hardt på brystet.
Uansett forløp hendelsen slik:
De to møttes under pumpa hvorpå det som da virker som hunnen tverrsnudde og løp mellom to planter med hannen beinende like etter. Vel 10 centimeter på den andre siden fikk han tak i henne, tvang henne rundt på rygg og gne seg oppetter undersiden hennes i et par sekunder før han slapp henne og gjenopptok se-kul-ut-med-brede-armer-stillingen ved "mangroverota".
Hadde politiet bevitnet hendelsen, er jeg stygt redd jeg hadde mistet ei reke til varetektsfengsling...

Dog vil jeg rette en generell klage til hvem det nå er som er ansvarlig for følgende: Hva har det seg at hver gang man skifter vann, slamsuger så hendene er såre og skrukkete, at fiskene gjør fra seg som om det ikke fantes en morgendag? Bunnen ser ut som den er overstrødd med mørkbrun spaghettibiter kun minutter etter at man er ferdig og man sitter igjen med en følelse lik den man får når man våkner dagen etter monsterfylla: Var det egentlig verdt det?
Jo, det er jo det. Både vannskiftet og ei og annen rotblaute.
hehe. veldig bra beskrevet.
Ha ei god helg Viktor.

Espen
Hei,
du har vel ikke glemt småbarnsalderen til dine døtre? Synes å huske fra min egen tid som "bleieskiftarbeider" på tidlig 70-tall at det var på samme måten med småbarn - så fort den nye bleia var på plass og plastbleiesnippen (bleiene og plastbeskytter kom i to separate deler den gangen, og vi vasket snippene!) fagmessig knyttet i sidene, virket det som inspirasjon til å gøre solid bruk av den. Kanskje det er et ubevisst ønske om nærhet og omsorg?
Plussmedlem
530
Hei, du har vel ikke glemt småbarnsalderen til dine døtre? Synes å huske fra min egen tid som "bleieskiftarbeider" på tidlig 70-tall at det var på samme måten med småbarn - så fort den nye bleia var på plass og plastbleiesnippen (bleiene og plastbeskytter kom i to separate deler den gangen, og vi vasket snippene!) fagmessig knyttet i sidene, virket det som inspirasjon til å gøre solid bruk av den. Kanskje det er et ubevisst ønske om nærhet og omsorg?


Hehehe. Nei da, har ennå livlige minner fra flere ganger man skulle beine på dør, kjempestressa og rett etter bleieskift, at den lille plutselig ble lilla i ansiktet og en eim av Pandoras Eske bredte seg i rommet.

Espen:

Takker for det, men den har ikke startet så alt for bra. Madammen har gledet seg som en unge til kombo halloween/bursdagsfeiring hos en venninne i lang, lang tid, men i dag fikk hun beskjed om at personen hun byttet lørdagsvakt med ikke kunne jobbe likevel...skjønner tegninga? Mildt sagt eder og galle inn døra fra jobb i ettermiddag. Men alt håp er ikke ute, så det kan kanskje bli fred i stuggu likevel.
Plussmedlem
Yngletid
Legger ved et par bilder av de el gravido damerne i karet. Guppyen er midt i fødsel, reka ble befruktet i går kveld.
Den Guppy'n må da være gravid tenkte jeg, så leste jeg og fikk det bekrefta :P
Plussmedlem
blondviking
Den Guppy'n må da være gravid tenkte jeg, så leste jeg og fikk det bekrefta :P


Obseervant som vanlig, blondis.
Er tross alt fredag, ikke forlang for mye (nå heller)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap