Storauksjon Haugaland akvarieklubb 30.08.09 (side 3)

Tar med litt diverse utstyr og kanskje litt fisk.

Håper å finna:

Store fine planter
røtter
dvergciklider
regnbuefisk
cory
moina
artemia for klekking
+++

Sist gong reiste eg heim med ein liten kvast Gulrotgress. Håper det blir litt meir denne gongen:O
Jeg gleder meg !!!
Jaja, nå nærmer det seg med stormskritt folkens

Jeg har hatt en liten opprydding i akvarieutstyret mitt, og kommer med følgende;

* div. bunnfiltre.
* div. luftpumpefiltre.
(Begge brukt ved reke oppdrett
* Balling til saltvannskar
* Lekk 63 liter med lys, innvendig pumpe og varmekolbe.
* Kanskje noen utvendige filtre. Dessverre uten slanger.

Av fisk så kommer jeg med;

* Et par Bolivianske sommerfuglciklider.
* Enslig Nannacara anomala hunn.
* Paradismakropode.
* ++++++

Det dukker nok opp mer etterhvert !!

Ja, og så selvfølgelig tar jeg med meg planter
Nå er det ikke lenge til jeg må finne frem plantebasen og lete etter nevnt på det jeg skal ta med! Plantepakking i kveld!

Mikkel
Da var det pakket planter her. Deriblandt en del damplanter.

Å, kan jeg pakke plantene i kveld allerede?! Det er jo kjempegreier. Kan jeg ta ut fiskene og la de gå i en 30-liter eller lignende til i morgen også? Det hadde jo spart meg for mye ekstra arbeid i morgen.
Det kommer jo an på hvilke fisker det er det. Men et generellt svar.. ja.
Jeg har nå en balje med Guppy stående, de pakkes i morra tidlig. En fordel om fisken ikke mates det siste døgnet før pakking. Så slipper man avføring og dårlig vann i posen.
Så unngår man slappe og halvdøde fisk på auksjonen.

PS folkens: Husk lite vann og MYE oksygen i posen.


Denne auksjonen kan nok strekke seg litt utover dagen, så da er det greit at fisk o.l. pakkes skikkelig.
Da er akvariet tømt og klar til selling, fiskene er i fødebur og andre kar Blir gøy i morgen!!
Storauksjon haugaland akvarieklubb 30.08.09
Da har jeg klippet planter og er klar for fest i morgen.
Jeg tar med med meg:


Ludwigia repens
Cabomba
Grønn lotus
Rød lotus


Håper det blir spennende i morgen.
Gleder meg.....
Stig Førde
Jepp Donald,hva tenker du på da?

Eg regnet med dere tok den veien, ja. Håpet var at dere kunne ta med hele 1 stk. C121, som lurte seg bort i karet, til en i klubben.

Men en gang må vel eg også ha fri når det er auksjon
Da var planter i poser og all fisk som skal selgest i eget kar
Mange fra Stavnger-og sørover som tar turen til Haugesund?
Inaktiv bruker
Tusen takk for flott auksjon!
Har vært på min første storauksjon i dag, en artig opplevelse. Ville bare si tusen takk til arrangører, jeg kom hjem med bl.a. et lekspar av kakadueciklider som var utrolig flotte!

Leksparet kommer fra meg Håper det grå bra med de og at du får masse yngel
Jeg er kjempefornøyd med auksjonen! Jeg kjøpte ikke allverdens og den ble litt langdryg på slutten, ikke vant jeg noe heller Men jeg er så absolutt kjempefornøyd!
Til neste år må vi nok sette tak på antal objekter folk kan ta med. Og ikke minst at planteposer skal være være velfyldte..
Kanskje også at det skal være minst: Par av vanlige parfisk,stim av vanlige stimfisk osv.

Ellers var det en auksjon som gikk på skinner. Masse folk, nærmere 100 personer med smått og stort var innom i løpet av dagen.

Og oppfordrer samtidig alle til å komme innom på klubbmøtene.
Fin auksjon
takker for en fin auksjon, selv om den ble litt lang ja... syntes det ble litt mye av enkelte ting...

Ellers er fruen fornøyd med hovedgevinsten, siden det eneste jeg ikke fikk kjøpe var nytt akvarium: )...
Inaktiv bruker
Leksparet
Nemo 321
Leksparet kommer fra meg:) Håper det grå bra med de og at du får masse yngel:D


Kjeeeempefornøyd! Hannen har slått seg til i kokosnøtthulen, og har fruen med seg / rundt seg. I tillegg har jeg en hunn som er mye mindre som jeg fikk fra Anne i Tysvær.
Fin auksjon ja, men synes det var litt flaut med enkelte bud.. Det var en del bra fisk der, som gikk skammelig billig.

Og så må vi skjerpe oss med pakking av fisk... Lite vann, MYE luft. Og store fisker må ikke være for mange i små poser.

Ellers skal HAK ha ros for vel gjennomført auksjon.

Vil også få takke for ein fin auksjon.

Kom heim med litt meir enn ein pose gulrotgress denne gongen,
sjølv om over halvparten av det eg handla gjekk til ei venninne:O

Kjøpte blant anna CO2 utstyr. (Hjelp kor er bruksanvisningen!)
Nytt planterør og plantenæring.
Ferskvannstang.
Jegersneglar og eplesneglar (ikkje til same kar)
Kirsebærreker.
Sist men ikkje minst kjøpte eg ei gruppe med Apistogramma barlowi, som er den einaste munnrugande apistoen. No berre venter eg på at lyset skal slå seg på så eg får sjå dei i dagslys. Spennande!

Ellers kunne eg konstantera at kampfiskane eg solgte på forrige storauksjon tydligvis har trivest og formert seg i Haugesund:O Det einaste negative var kanskje at ein del av yngelen som gjekk under hammaren var litt liten. Fisk på knappe 1cm burde vel blitt avvist?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap