Min betta splendens er ca to år (hatt han i ett år) og bor i en 60 l sammen med to ancistrus og to corydoras. Han har den siste tiden blitt slappere og hviler mer på bunn eller på planter enn hva han gjorde før, dette har han gjort knapp en uke. Han er normalt veldig aktiv og nyskjerrig dersom han ser enn bevegelse i stua, og har god matlyst.
Skifter vann og ser til vannverdiene en gang i uka, skifter da ut ca 1/4 av vannet. Vannverdiene måles med drpåetester fra Tetra og holder seg stabile på pH 7,5, GH 9, KH 5, No2 under 0,3. temp 27 grader.
Jeg kan ikke se noen utvendige skader, sopp eller sykdommer hos fisken, men kan det muligens være en innvollsorm eller lignende? han har ikke vært obstipert (forstoppet) det jeg kan se. Han fores med flytende betta pellets (Hikari Betta Bio-gold) hvor han får 3 små kuler daglig. Han får også av og til frosne mygglarver.
Noen ide om hva det kan være? har av medisiner sera baktopur og sera omnipure stående, samt ektozon salt. Legger ved noen bilder av han.
På forhånd tusen takk!