Discus som ikke spiser

Hei jeg er litt urolig for den en discus hannen min. Den er blitt veldig tynn har spist lite eller ingen ting på 3 uker . fargene har begynt og blakne eller gåt over til hvit . jeg har prøvd mye forskjellig røde mygglarver, tubifex og granaults men han spiser ikke noe av det. den er sju år gammel og har hatt mange kull med yngel så det hadde vert veldig synd og miste denne etter så mangen år =( Noen som hvet noe bra for som fetter den opp fort eller noe annet for som discus er spesielt glad i? bør jeg sette den i ett kar for seg selv?

Takk på for hånd
Hvis den er sju år gammel..er det vel mulig at den rett og slett er mett av dage, og dør av alderdom?
Kan også være sykdom, har du sjekket det? Men som det blir sagt her er det også fullt mulig at den rett og slett er gammel.
7 år skal ikke være noe alder for en diskus, så tipper den er plaget/syk av et eller annet.
Men umulig og gi noe svar på hva det kan være når man ikke vet mere om fisken/karret.
Discus
Kan jo vere sykdom men har ikke satt inn noen fisk på 3 måneder og den har vert helt pigg frem til for 3 uker siden. Vill det hjelpe og bytte mye vann?
kan det vere noe med tempen ute som gjør att vannet i karet blir for varmt og den ikke trivest ?
Han har også trukket seg tilbake og går bar for seg selv og sturer i ett hjørne, som er en forndring i fra før da denne hannen er den største og har aqltid sjefet over di andre over mat og slikt. men nå er det helt omvendt .
Hvor mange discus har du? Kan hende den blir mobbet.
Endelig i dag fikk jeg det til etter mye stressing frem og til bake med jaging av fisk runtd i karet, for og la den ha maten for seg selv. Spiste den ett parr små biter med røde mygg larver. Det var ikke mye men det er jo fremgangg
Tror ikke att den blir mobbet noe serlig siden den er den største fisken i karet .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap