Mikroorganismene florerer - eller er det bare larver?

Jeg har tatt video av knøttsmå dyr. Noen som ligner hvite marker og noen som er kortere og som vimser omkring. Jeg brukte linsesystemet til en defekt projectror, og zoomet kameraet 18 ganger optisk i tillegg. Så da ble det video av noe jeg mener ikke er større enn mellom 20 og 150 microns i utstrekning. Er dette larver til snegler eller hva er det?

http://www.youtube.com/watch?v=3p1pMBMDOPc&feature=channel

Mvh.

Vidar
Med en superlinse kunne jeg se at de minste er sleglebabyer. Sneglene har lagt ut massevis av bittesmå hvite bananlignende avfall. Jeg fant én av disse på glasset så jeg fikk et godt fokus. Ut av disse ser jeg det plopper ut den ene knøtt-sneglen etter den andre. Da er det tydligvis en rad med egg som er denne bananformen, som i seg selv er mindre enn en millimeter lang, og inneholder tydligvis et utall små egg. Samtidig kunne jeg se at noen av ormene hadde en liten partikkel inni seg som de med sammentrekninger spyttet ut foran. Denne partikkelen ser nesten ut som et sandkorn, men etter en stund lever den og river seg løs fra glasset. Den har en kort spiss hale, og noe som ser ut som et skjold. De er omtrent helt gjennomsiktige alle sammen, og formen minner meg om forhistoriske dyr

Jeg er HELT gira jeg nå, som har oppdaget så mye rart i akvariumet i dag

Kan det være parasitter, noe av disse skapningene?

Vidar
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap