Røtter som er funnet ute som eg vil ha i akvariet hva skal til?

Jeg har då funnet noen røtter som eg vil ha i akvariet, men de har lagt i vann no en god stund men det slutter ikke å komme "sevje" ut ifra røttene, vet noen hva som skal gjøres for å gjøre røttene klare til akvariet?
Bare å fortsette slik du gjør.

Det gir seg til slutt.

-Tim
hadde bare håpet det var en kjappere måte, har holdt på noen uker nå og byttet vann annen hver dag
Du kan prøve å forsiktig mette dem med en høytrykkspyler. Bare ikke overdriv trykket.

-Tim
Ja det skal eg prøve og se om det hjelper
Inaktiv bruker
Du kan prøve å koke de.
Eini Brox
Du kan prøve å koke de.

Jepp. Dersom den er liten nok.

Jeg har en rot som har værdt i tanken i snart 2 måneder og først nå slutter det å komme ut noe grått fra endene på den. SAE spiser dette så ikke noe stress, men ganske likt ut som sopp.

-Tim
SAE tenker du på siamesisk alge eter?
Ok kanskje eg må gå i anskaffelse av de
Bjørn.
Ok kanskje eg må gå i anskaffelse av de :)

Bare husk at de blir relativt store. Opp mot 15cm så ikke å annbefale om du har liten plass.

-Tim
Har et 240 liters akvarium med ikke så fryktelig mange fisker, så tror det skal gå fint
Vet du om de spiser rød/skjegg alger og, har et lite problem med de som eg har lyst å bli kvitt, har gått i anskaffelse av planter som skal hindre de i å vokse, men må kanskje ha noen som spiser de og for å bli kvitt de
SAE beiter visstnok de algene du mener.
SAE er kjempeartig fisk. Aktive og ikke noe særlig sky.

De burde trives godt i en 240 liter. De er stimfisk så du bør ha en liten gruppe. Jeg har 4, og det ser ut til å være i minste laget. Det de gjør er å stime sammen med kobbertetraen.

-Tim
da er det omtrent avgjort at eg må ha sånne
Vær obs på at SAE spiser alt av for som blir puttet oppi, så mens du har mye alger kan det være lurt å fore litt lite, ellers blir de late.

-Tim
Ja den er grei, det gjelder de fleste alge eterne
Bjørn.
Ja den er grei, det gjelder de fleste alge eterne

Mja, da jeg foret ancistrusene mindre pga alger, begynte de å spise plantene istedet:P
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap