Foring av kampfisk.

Har nå hatt kampfisken min i en liten uke. Jeg gir den TetraMin og Røde mygglarver (frysetørket)

Det jeg lurer på er hvor mye man skal gi den. Har måttet bremse da jeg synes det er rart at en så liten fisk kan dytte i seg så mye. Er kampfisk av typen som kan forspise seg, eller stopper den selv?

-Tim
Skal skaffe meg Kampfisk selv så jeg har lest litt rundt...
Har lest at det kan forspise seg og at man burde ha 2 fòringsfrie dager i uka...
Ah. takker. Hadde en mistanke da den dyttet i seg ørten mygglarver. Skal være litt tilbakeholden heretter.

-Tim
Man MÅ ikke ha to foringsfrie dager i uken, men noen mener det er sunt for fisken. Jeg har prøvd med en foringsfri dag i uka, og merka verken fordeler eller ulemper ved det. Personlig gir jeg litt hver dag, såppass at maten er borte etter et minutt morgen og kveld, og mine fisker har ikke tatt skade av det=)

Forspise seg kan de lett gjøre, så ikke gi mer mat enn nødvendig, selv om det er gøy når de "hopper" etter den;P
Kampfisker er skikkelig matvrak og forspiser seg mer enn gjerne. Når du forer skal du se at den har en liten bul på magen etter den har spist. Hvis den har en stor bul på magen har den forspist seg.
Takker for svar. Da vet jeg litt mer

Lære litt hver dag.

-Tim
Mvjnz
Kampfisker er skikkelig matvrak og forspiser seg mer enn gjerne. Når du forer skal du se at den har en liten bul på magen etter den har spist. Hvis den har en stor bul på magen har den forspist seg.
Jeg har gitt min lille burgunder-røde kampfisk en liten klype flakfôr (TetraMin) om dagen. Og jeg må la det ligge å flyte i vannskorpa. Det blir borte, men jeg har ikke lagt merke til noen full mage liksom. Det hender jo den forskyner seg av bunnmaten (TetraWafer) til mallene da.

Bør den få mer?

Hvor får jeg tak i mygglarver forresten?

Vidar
Mygglarver fåes kjøpt i dyrebutikker. Det er ikke alltid det står fremme, de kan ha det i en fryseboks på lageret eller bakrommet, så bare spør=)

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap