Hva slags fisk i en 63 liter

Jeg har en 63 liter, og skal kjøpe fisk til det snart, har allerede to jente guppyer der.

Har dere noen forslag til hva jeg kan ha oppi.

Gjerne litt forskjellige fisker( selskapsakvarium)


Jeg ville skaffet noen flere guppy og en til to andre arter.

Hva med Corydoras. De er artige og aktive. Du bør ikke ha kjente finnenappere med guppyene.

Alternativt kunne du jo satset på reker sammen med Guppy.


-Tim
Plussmedlem
Disse artene er helt nyyyydelige i et akvarium:

Gadus morhua - en livlig liten sak med skarpe farger som liver opp et hvert kar med sin fantastiske sjarm og utstråling.

Squalus acanthias - Denne røveren har vært en naturlig del av mange akvaristers kar i mange år, og selv om den nå har fått konkurranse fra andre arter, er den fremdeles en av de aller mest populære artene for nybegynnere. PS: Trives best i stim.




Skal du anbefale fisk så bør du stave navnet riktig, slik at trådstarter har noe å gå etter!
En stim med corydoras Panda passer i samme vanntemp som guppy, men disse bør ha fin sand, og jeg ser du har grus.
Plussmedlem
Så helt alvorlig:
Ville ikke hatt Corydoras i et akvarium med grus som substrat. Cory'er trenger rund, fin sand så bartene deres ikke blir ødelagte.

Og så ville jeg kjøpt flere planter. Det er mer dekorativt, fiskene trives bedre, vannet blir bedre for fiskene og man slipper den massive algeveksten da plantene suger en del av næringen i vannet som algene ellers ville tatt. I motsetning til hva man skulle tro, ser man også fiskene bedre i et kar med en del planter og skjulesteder. Fiskene føler seg nemlig tryggere når det er noe å stikke inn bak i nærheten, enn i et kar uten skjulesteder. Da står de vanligvis forskremte i et hjørne og gjør ingenting. Trygge fisk er morsomme fisk!

Av fiskearter kan man jo kanskje forslå en fire-fem kuhlii-ål? (etter at du har plantet mer planter selvsagt.) Hysterisk morsomme fisker! PS: de vil være flere, og de liker gjemmesteder.
Les om dem her:
Tom Kristiansen
En stim med corydoras Panda passer i samme vanntemp som guppy, men disse bør ha fin sand, og jeg ser du har grus.


Arf....Det så jeg ikke i farten. Beklager. Var det meg som hadde stavet noe feil?

Billig å skifte til sand dersom man ønsker coryer. Rundt 100kr vil jeg tro.


-Tim
Har tenkt til å kjøpe flere planter( og steiner/ sand)
men til deg viktor: hva slags fisk var det du egentlig mente?:s

har tenkt å kjøpe noen stimfisk, men vet ikke helt.....
vil ha noen som er fargerike, og helst litt forskjellige typer

Plussmedlem
Tom Kristiansen
Skal du anbefale fisk så bør du stave navnet riktig, slik at trådstarter har noe å gå etter!


Er det mine forslag du mener er feilstavet? Dessuten var det en fleip. Gadus Morhua er ikke annet enn atlanterhavstorsk og squalus acanthias er pigghå. Jeg skulle bare være litt morsom.....
Viktor
Disse artene er helt nyyyydelige i et akvarium: [I]Gadus morhua[/I] - en livlig liten sak med skarpe farger som liver opp et hvert kar med sin fantastiske sjarm og utstråling. [I]Squalus acanthias[/I] - Denne røveren har vært en naturlig del av mange akvaristers kar i mange år, og selv om den nå har fått konkurranse fra andre arter, er den fremdeles en av de aller mest populære artene for nybegynnere. PS: Trives best i stim. ;)


Hehe, jeg velger å ta dette som en spøk og håper at trådstarteren også gjør det. Til Tom Kristiansen, navnene er rett stavet, men de finnes ikke i AF sin base. Bare for å oppklare så er det altså torsk og pigghå som blir foreslått her. Kanskje bittelitt for stor og saltvannselskende for oss normale akvarister
hehehe

er litt nybegynner,

jeg liker latter fra en spøk
jeg ville valgt litt flere guppyer, litt stimfisk og kanskje en/ eller flere maller, eventuelt andre bunnfisk

lykke til
Sara Beate
hehehe er litt nybegynner, jeg liker latter fra en spøk


ha ha jeg også
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap