Startet et nytt kar

Hei, jeg har startet et nytt kar og ser ut til og gå fint mtp vannverdier osv.

Det jeg egentlig lurer på er hva slags nyttedyr jeg skal ha.

Karet er på 180Liter.

Planen er at jeg skal ha ciklide fisk oppi, hvilken type er fortsatt uvisst.
Har kikket litt fram og tilbake men klok blir jeg aldri, noen som har noen tips og komme med?
Du skal beholde botiaene og tetraene?, de går ikke sammen med malawi på grunn av ulike krav til vannkvalitet.

Nei det var ikke planen, dem blir muligens solgt om jeg ikke kjøper enda et nytt kar!
he he når i tvil kjøp et nytt kar!

Snegler bør kunne trives med malawi.
reker kan være et godt valg, de renser godt. Da trenger du noen store som ikke blir spist av fisken. På den annen side er det vel noen av rekene som er ramme til å spise fisk?
krabber?
cinco
Hei, jeg har startet et nytt kar og ser ut til og gå fint mtp vannverdier osv. Det jeg egentlig lurer på er hva slags nyttedyr jeg skal ha.

Beklager at jeg ikke er synsk, men hvilke vannverdier har du? Ph, gh...

Darwin prater om Malawi, skal du ha malawiciklider i karet, eller andre type ciklider (i så fall, hvilke?)?
Jeg kikket på profilen Joakim.
Joakim
[QUOTE=cinco]Hei, jeg har startet et nytt kar og ser ut til og gå fint mtp vannverdier osv. Det jeg egentlig lurer på er hva slags nyttedyr jeg skal ha.

Beklager at jeg ikke er synsk, men hvilke vannverdier har du? Ph, gh...

Darwin prater om Malawi, skal du ha malawiciklider i karet, eller andre type ciklider (i så fall, hvilke?)?

tenkte i forhold til nitritt og sånt..

ph`en er for lav til cikilder... (ennå, har sånn middel til og øke phen i vannet)

Hvilken type cikilde er jeg ikke sikker på, er jo så sykt mange av dem..
Når jeg var i butikken her om dagen, var det noen cikilder inne, men jeg husker ikke hvilken type det var, var nå iallefall den typen jeg vil ha.
Den ene av dem var sånn stripet på sidene, som liten sølvaktig og sorte striper som voksen ble den vel blå med sorte striper.

Den andre hadde en gul stripe fra ca munnen og oppover langs toppen av fisken.

Og darwin, snakka med dama nettopp og det ender opp med at vi skal kjøpe et kar til

føler meg bitt av litersyken
Det er ikke en sykdom....det er ikke det........det er ikke det.......hører du!

Spørsmålet ditt var om nyttedyr, som Joakim sier må du sjekke hvilke ciklider du vil ha, ja det mange av dem (men det er ikke sykt.....det er ikke det...hører du!)
Noen ciklider spiser alt av nyttedyr mens andre er vegetarianere. Hvis du skal øke ph høres det ut som afrikansk fisk, søramerikanske ciklider vil ofte ha mye lavere ph. Søk etter malawi (og Tanganiyka) i rubrikk annonsene så ser du litt av utvalget av de vanligste artene ; )

happy hunting.
darwin
Det er ikke en sykdom....det er ikke det........det er ikke det.......hører du! Spørsmålet ditt var om nyttedyr, som Joakim sier må du sjekke hvilke ciklider du vil ha, ja det mange av dem (men det er ikke sykt.....det er ikke det...hører du!) Noen ciklider spiser alt av nyttedyr mens andre er vegetarianere. Hvis du skal øke ph høres det ut som afrikansk fisk, søramerikanske ciklider vil ofte ha mye lavere ph. Søk etter malawi (og Tanganiyka) i rubrikk annonsene så ser du litt av utvalget av de vanligste artene ; ) happy hunting.

jotakk takk

han nevnte ph på ca 9
ska kikke litt i morra, øya mine går litt i surr nuh.. har fest her hjemme
Tilfeldig bekjentskap
© Jone Knudsen
Reklame for plussmedlemskap