Merkelig scalare oppførsel etter egglegging.. hmmm

Hei.. Scalare paret mitt la eg atter engang.... jeg fjernet ancistrusene siden de alltid spiser eggene.. og reiste på hytte tur.. kom tilbake idag... da ser det ut som enten har eggene klekket eller muggnet... hvite små klomper igjen på bladet men det ser ut som noe har brøtet seg ut av de.. jeg trodde først de bare var muggnet.. men ser at foreldrene passer ennå på område helt sygt.... Er en hel hau blader er så mulig yngelet henger fast i noe oppi der.. men er det normalt at foreldrene fortsetter og beskytte område selv om eggene har mugnet?
Greier du å få tatt bilde?

Det høres ut som du har fått wigglers og at det er eggeskallene som henger igjen.
hmm.. jo skulle ønske det. men vanskelig og se noe... har jo ikke peiling på hvor wigglersene er itilfelle.... har ikke kabelen her... men er liksom små hvite sekker som bare dingler der.. åpne.. ehm.. åpne poser på en måte
Det høres ut som eggeskall.

Vokter foreldrene skallene eller er de mer intressert i et område like ved?
område likeved egentlig... eller hele område rundt:P
Overveiende sannsynlig at det er wigglers.
Jeg ville sikret pumpa og satt på ett nattlys i området foreldrene vokter. Så får du se etterhvert.
already done for sikkerhetsskyld... håper jeg får se noen småtasser snart
Ingen yngel.. en dag sluttet bare foreldrene og passe på område desværre.... får håpe det går bedre neste gang
På pluss siden har både du og leksparet fått en gjennomkjøring, så da går det sikkert bedre neste gang!

Lykke til og gi beskjed når du får det til.
Har også egg/yngel på scalarene
Henger meg på jeg og.
Har en 500 liter hvor 2 parr scalarer har noe på gang. Det ene parret la eggene på luftslangen, og har for noen dager siden flyttet eggene til en trerot. Nå i disse dager er det små fisk som henger på rota.
Det andre parret la eggene på et blad av sverdplante. Hadde hørt at man kunne flytte bladet over i ett eget karr med god lufting uten annen fisk og foreldre. Dette ble forsøkt i går, men ser ut som en del mugg i dag. Etter det jeg har lest her i dag får jeg vente noen dager til og se hvordan det går. Parret og eggene som er igjen i 500 har også andre Scalarer og ansistruser og Geofagus i samme karr, så spørs om de klarer å passe på yngel. Tekte å dele av med blåsvamp matte. Skal prøve med bilde senere. Har noen gode råd er dette positivt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap