Fôre gullfisk i akvarium!

Heisann

Jeg lurer på om noen har erfaring med å före gullfisk her?

Jeg har 5stk i hagedammen som skal inn i eget kar etterhvert.
De er fra 5-12cm nå, vil före de opp så de blir så store jeg klarer til sommern å de skal settes ut igjen.

HVa kan jeg före med som er bra for vekst? trur ikke flakför er det mest idielle i lengden, hehe.

Tenkte på noen mygglarver eller noe, noe annet? noen spesial retter jeg kan mixe opp til de?

Har go filtrering i dette karet, 2 pumper.
Plussmedlem
Myggiser går ned på høykant. Dessuten finnes det flere typer pellets for slike karer (proteinberiket) og siden de eter omtrent alt de kommer over, kan du sikkert sjekke ut et par oppskrifter her inne. Noe fisk/reker blandet med grønnsaker regner jeg med hadde vært midt i blinken. Jeg har selv to slike fisk, og selv om de er mindre enn dine, vet jeg av erfaring at de er etemaskiner.

Så hvis det er størrelse du ønsker, satser du på proteinrik kost. Da tør jeg nesten garantere at de vokser fort.

Som nevnt tidligere liker de reker (men ikke la det ligge igjen noe i karet, for reker forpester vannet når de råtner!!!!), meitemark er knalle saker og en hel del andre insekter og virvelløse skapninger er nok også velkomne.
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap