Akvariereol

Jeg har tenkt å sette opp en reol med akvarier, enten brukt eller kjøpe ny. Noen som har gode tips og råd, erfaringer osv med reoler?

Hva slags reol bør jeg velge, hva er det som er viktig å tenke på, noen som har god erfaring med å kjøpe fra spesielle butikker?

Eller er det noen som har brukt utstyr til salgs?

Veggen jeg skal ha reolen på er ikke så stor, 168 i bredden, og 205 i høyden (kan ha den 238 høy i 104 bredde på en del av veggen eventuelt, eller kanskje to ulike høyder på reolen om det går).

Alt av erfaring med reoler er av interesse
Da hadde jeg satset på en reol som rommer 6 stk 85 liter.

Reolen vil da bli ca. 150cm bredde, 40cm dyp og høyden kommer helt ann på hvor mye plass du vil ha mellom akvariene.

Har du noen ideer om hva og hvordan du vil ha det?

Reolen kan du kjøpe som bygge sett av merket Porsa. Enkelt å sette sammen og meget kraftig.
Tenker enten å ha alle karene like store, eller ulike størrelser for å få noe stort og noe mindre. Eller bør man ha like bredde på alle, og heller dele noen kar i to?

2*105 liter skal visst også gå i bredden med et par cm.

Hva med filtrering og vannbytte, noen gåde råd her?
Har du tenkt på om du skal ha rammeakvarier eller helglass?

Når det gjelder rammeakvariene til Aquastabil og Aqualine så er det 85 liter som er 70cm bredde og 128 literen som er 80 cm bredde.
Aqualine helglass 112 liter har en bredde på 80 cm den også.


Velger du å gå for 128 litere, så vil du komme på en bredde på rundt 170cm inkl rammene.
Ikke bestemt meg for akvarier enda, får vel se litt rundt og sjekke mål
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap