Skadet eller syk neontetra....?

Hei!

Litt "ny" i gamet her.. så jeg spørr! er denne syk eller skadet? burde jeg ta den ut av akvariet? så jeg evt ikke får de andre smittet...

Mvh

Niclas
ser ut som den kansje er litt utsultet, i så fall er det ikke smittsomt. hender ofte det at noen stimfisker får for lite mat, at de andre spiser opp alt. det er hvertfall det jeg tror, men jeg er jo ingen ekspert jeg heller
Hmm... det kan kanskje godt hende...

Men! jeg tenker mest på den "raggete" halen, og alt det hvite på toppen av hodet.. de andre ser ikke sånn ut.
Har tittet litt innom JBL Online Hospital... Ser ut til at den kan være:
Mouth and fin rot.

kanskje ingen som vil bekrefte/avkrefte mistanker?

Ser ut som den har noe galt med gjellene også. Vet dessverre ikke hva det kan være...
Inaktiv bruker
Jeg ville flyttet den til et karantenekar. Neontetra har korte finner, så tror ikke det er finnråte. Kan være en bakterieinfeksjon.
Hei
Vanskelig å se helt hva det kan være. Kom selv hjem fra jobb idag, og så at en av mine neontetraer ikke så bedre ut( lignet på din ang.gjellene)
Min pustet svært tungt ( igår og i dag), gjellene står liksom ut og den er mye ved overflaten. dessuten svømte den veldig rart( kroppen henger liksom nedover).
Jeg vet ikke hva som feiler den( kun denne ene), men tok ikke sjansen lengre( itilfelle smitte), så jeg flyttet den i et mindre kar,alene( tror nok den dør uansett, da den oppfører seg unormalt/ ser syk ut?)
Sjekk ut columnaris (falsk neon syke). Den kan gi slike symptomer...
Min er nå død
Den hadde ikke styring på svømminga i det hele tatt, og lå delvis oppned på bunnen, og gjellene var helt røde og oppsvulmet, så det ble kort prosess-jeg tok den opp.
hmm hmm hmm....

Blir ikke helt klok på det her...

Min svømmer ikke rart eller lignende.. den er liksom som de andre.

Men...
jeg tror jeg kanskje tar den ut da jeg er redd for at det skal gå utover de andre fiskene.

Uansett takker for svar!

Mvh

Niclas
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap