Scalare + dvergciklider ?

Inaktiv bruker
Går scalarer sammen med dvergciklider ? ( Ap. agassizii, macmasteri)
Ja. Jeg har 4 store Scalarer og Sommerfuglciklider sammen og det går helt fint!
Inaktiv bruker
Tenker mer på om det går bra med dvergciklider som Apistogramma Agassizii og Apistogramma Macmasteri ?
Jeg har hatt kakaduer sammen med scalarer i en høy 300liter, det gikk uten konflikter.
Nå liker jeg å innrede med masse stein og røtter. Apistoene patruljerer rundt disse formasjonene og scalarene over.
I tillegg bruker jeg mye planter og mose som sikkert bidrar til at de ikke får så mye med hverandre å gjøre.

I et mindre kar blir det antakelig konflikter spesielt i forbindelse med yngling.
Inaktiv bruker
Jeg har 260 liter. Så d skal vel gå bra, eller... ?
Nå har jeg aldri hatt dvergscalarer, men mine fullvoksne VF "Peru" scalarer har spesialisert seg på yngelspising.
Mulig at herr og fru apisto har klare meninger om at scalarer bør holde seg i et hjørne av karet eller i et annet kar mens de har yngel.
Ser at ingen her inne har registrert oppdrett på dverscalarer så da blir kanskje ikke deres egg og yngel noe problem?

Inaktiv bruker
Dvergscalare ? Hvor fikk du det fra ? :P Har tenkt på vanlig scalare jeg. De som blir opptil 16 cm.
oops liten lesefeil der : /
Mine scalarer er notoriske yngelspisere hvertfall.

Hvis du skal ha en selskaps tank kan du jo kjøpe inn bare hann apistoer. Da unngår du problemer med aggresjon i forbindelse med yngling.
Tilfeldig bekjentskap
© René F
Reklame for plussmedlemskap