Smøre pakning

Hei igjen!

Lager ny tråd selv om det gjelder mitt lekke eheim 2228 filter som jeg spurte om i går. Det er sikkert flere som lurer på dette.

Hvordan skal pakningen smøres? Jeg prøvde i går (da jeg ikke visste at jeg kunne løsne den:/), å bruke en q-tip. Dette ble litt ujevnt, og jeg har lest at det ikke skal brukes noen mengder med vaselig.

Bør jeg løsne pakning, massere vaselig godt inn og sette det på igjen, eller skal det gjøre på andre måter?
Smøre pakning
ta pakningen forsktig av pumpehuset sjekk om pakningen er flat klemt med sprekker,ser pakningen fin ut tar du vaselin og drar rundt pakningen,sjekk evetuelt sporet pakningen ligger i er helt rent,det finnes en spesial spray fra eheim som er fin å bruke til pakninger og o-ringer.
Den har noen små små sprekker i de runde hjørnene. Vaselig hjelper vel ikke på det, den må vel byttes?

Nå som jeg har skjønt åssen dette funker vil du anbefale meg å smøre pakningen på mine andre 2 pumper selv om de ikke er lekk. De er noen år gamle. Er bare litt redd for å løsne på noe som funker nå, tenk om jeg ikke får det tett etterpå:/
For å smøre pakninger kan du bruke syrefri vaselin!
Jeg har fått med en lite tube fra Eheim med vaselin, bruker denne Det skal bare smøres tynt på?

Bør jeg gå over de som er i orden og. Det er vel forbyggende? Får vel bare håpe at de fortsatt er tette etterpå, er skummelt med de pumpene, synes de kan være litt humørsyke:/
Du kan bruke den som følger med, smør tynt lag og stryk det utover med fingrene.

Jeg pleier å stryke på syrefri vaselin ca. 1 gang i året når jeg skifter fin filter i pumpene.
Smøring pakning
hei igjen eg vil anbefale deg å ha reserve pakninger,i tilfelle du skulle få problemer ved å smørre di gamle pakningene.
Denne syrefrie vaselinen, hva slags merke er det. Hvordan vet man at den er syrefri?

Takker for råd begge to, jeg skal bestille et par pakninger nå, så har jeg liggende en i reserve. Satser også på å smøre den andre, skal bare vente til reserven kommer i posten i tilfelle den skulle være sliten
Smøre pakning
kjøp eheim spray eller eheim vaselin da er du sikker på å ikke få problem.det er mange som får problem med filter lekkasje på grunn av dårlig vedlikehold av filtrene,jeg fikk anbefalt av daglig leder av webzoo.å han ser mye slurv av vedlikeholdet av filtrene.
Syrefri vaselin får du kjøpt på apoteket.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap