Rognkjeksens akvarium (side 10)

Har prøvd noen ganger nå å få tak i pigghå til akvariet,men har ikke lykkes enda

Fant noen gamle bilder av en pigghå jeg hadde.
Denne pigghåen var veldig stor,godt over meteren lang.

Følte den ble for stor til å ha akvariet,så jeg slapp den ut i sjøen igjen etter noen dager.

Har hatt andre pigghå også,disse har vært betydelig mindre. ca 50-60 cm lange.
Det er pigghå på den størrelsen jeg håper å få igjen,eller enda mindre..
oj pigghå er fine fisker syns jeg....ser nesten skummelt ut det der. Jeg syns det var stor stas da jeg var lita og jeg var med bestefar ut å tok opp garna og det var gått pigghå i det. Fantaserte om at det var en kjempestor hai vi hadde fått...ser jo ut som en mini variant av den beryktede hvithaien...minihai. Uer var også kjempemorsomt å få på kroken. Den fiska vi på en av de dypeste plssene i tronheimsfjorden...Kjempegod matfisk også...)
Ja pigghåen er flott og tøff Har også fått lusuer noen ganger,flotte røde fisker. Går dessverre ikke ann å ha i akvariet,lever på dypt vann og er alltid "sprengt " når de kommer opp...
Fikk en rognkjeks i mini utgave da jeg trekte teinene idag. Den hadde sugd seg fast til teinetauet.
Faktisk ikke første gang jeg har opplevd det.

Tror kanskje de bruker ting som henger/flyter i sjøen som skjulested
Det var en nusselig liten krabat
Lars Vegar Steine
Fikk en rognkjeks i mini utgave da jeg trekte teinene idag. Den hadde sugd seg fast til teinetauet. Faktisk ikke første gang jeg har opplevd det. Tror kanskje de bruker ting som henger/flyter i sjøen som skjulested:)

Næmmen helle dussen for en liten tuppe klupp....så søt den er da. Vil den overleve i karet ditt da eller vil den bli spist? Hvor store kan de bli? Jeg maser på deg hele tiden jeg men jeg liker tråden din og det er så morsomt med norske arter. )
Heidi Ingdal
[QUOTE=Lars Vegar Steine]Fikk en rognkjeks i mini utgave da jeg trekte teinene idag. Den hadde sugd seg fast til teinetauet. Faktisk ikke første gang jeg har opplevd det. Tror kanskje de bruker ting som henger/flyter i sjøen som skjulested:)

Næmmen helle dussen for en liten tuppe klupp....så søt den er da. Vil den overleve i karet ditt da eller vil den bli spist? Hvor store kan de bli? Jeg maser på deg hele tiden jeg men jeg liker tråden din og det er så morsomt med norske arter. )

Slapp den ut i sjøen igjen etter jeg hadde tatt bilde av den. Den hadde nok dessverre ikke levd mange sekund i akvariet.. Har prøvd det før.

Rognkjeksen kan bli over 60 cm og over 5 kilo.

Bare hyggelig med spørsmål.
Ja, det der var sannelig en søt liten en! Skullle likt å ha en slik..
Oj så kult at du har blåmann enda...tok den levende makrell eller? Er jeg dum som spør om det ? he he . Det bildet over var det av en voksen Rognkjeks? ....
Heidi Ingdal
Oj så kult at du har blåmann enda...tok den levende makrell eller? Er jeg dum som spør om det ? he he . Det bildet over var det av en voksen Rognkjeks? ....


He he,den får nok ikke tak i levende makrell nei.. Har makrell i fryseren som jeg tiner og deler opp i biter til både skalldyrene og fiskene.

Bilde er av en voksen rognkjeks som jeg hadde tidligere i år.
Hei Lars Vegar.

Vil bare anbefale denne til deg: En kortstokk med forskjellige bilder av vill fisk. Jeg vet ikke om du liker å spille kort, men fin å ha lell
Med fiskens navn på latinsk, norsk, engelsk mm.
Jeg fikk den i gave og synes den er litt morsom.

For de som er interessert så kan den kjøpes her: [URL=http://nmf.no/render.asp?ID=6&segment=1&session=]Norges Miljøvernforbund selger en kortstokk med fiskemotiver. Inntektene fra salget går til Levende Hav Kampanjen.[/URL].
Jøss, der var den, ja! Jeg har den samme. Kjøpte den når jeg var hos Farmor i Bergen en gang! Morsomt..
Ja der var det masse fint. Har bestilt endel julegaver der nå faktisk. Nydelige t-shirts og topper. Perfekt for familier som elsker dyr. Kjøpte 5 kortstokker he he julegaver til fiskegale folk. Skulle hatt sånne med snegler også. Holder på å lete etter snegleting som klistermerker osv men finner ikke stort....hvor er blondviking....? help...
Shiramor
Hei Lars Vegar. Vil bare anbefale denne til deg: En kortstokk med forskjellige bilder av vill fisk. Jeg vet ikke om du liker å spille kort, men fin å ha lell :-) Med fiskens navn på latinsk, norsk, engelsk mm. Jeg fikk den i gave og synes den er litt morsom. For de som er interessert så kan den kjøpes her: [URL=http://nmf.no/render.asp?ID=6&segment=1&session=]Norges Miljøvernforbund selger en kortstokk med fiskemotiver. Inntektene fra salget går til Levende Hav Kampanjen.[/URL].


Takk for tipset Den var jo helt sjef Spiller mye kort her i hus så den skal kjøpes
hvor er blondviking....? help...
han er ca her
Har leta men finner ikke noen med vannsniler (
Fikk meg en ny beboer til akvariet i dag.
Var ute på sjøen og fisket etter makrell. Jeg fikk 10 stykker. Jeg fikk også en taggmakrell.
Taggmakrellen er en stimfisk som ofte opptrer sammen med makrellen. Den ligner på en kryssning mellom makrell og sild

Har aldri hatt denne arten i akvariet før,så skal bli spennende å se hvordan det går.
Tøøøøft
Stilig fisk, kan den spises ?
Ja den kan spises. Taggmakrellen kan bli 60 cm og cirka 1,5 kilo.
Oj denne har jeg ikke hørt om heller jeg...så fin den er ...
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap