Rognkjeksens akvarium (side 3)

fantastisk akvarium.
Og så mange arter du har som jeg nesten ikke har hørt om før.
Blir spennende å følge med fremover.
Har veldig lyst å prøve å få tak i hai og ha i akvariet,enten småflekket rødhai eller små pigghå.
Har hatt pigghå i akvariet før,og det er utrulig tøff fisk å ha i akvariet..

Men drømmen akkurat nå er å få tak i en småflekket rødhai,det hadde vært utrulig stilig. Men det blir vanskelig,har aldri fått det selv, men vet om at folk har fått den uti fjorden her på garn..

Ikke for det måkene har blitt ganske vidfarende. Det er jo nesten så man kan treffe på måker på fjellet i dag....



fins måker på fjellet og hehe
Fikk meg en ny blåstål i dag,så nå har jeg 3 stykker. Tror det må være den fisken med fineste farger langs kysten.
Har også 4-5 rødnebb (hunnen i familien).

En blåstål har et harem med rødnebb. Når blåstålen forsvinner,skifter den eldste rødnebben kjønn og tar over haremet.
de er virkelige fine ja viste ikke at det var norske fisker med sånne farger
Lars Vegar Steine
Fikk meg en ny blåstål i dag,så nå har jeg 3 stykker. Tror det må være den fisken med fineste farger langs kysten. Har også 4-5 rødnebb (hunnen i familien). En blåstål har et harem med rødnebb. Når blåstålen forsvinner,skifter den eldste rødnebben kjønn og tar over haremet.:):)



Blåstål, det er ikke det samme som berggylte? Pleier å få noen som ligner denne fra land, men trodde det bare var stor berggylte?
her kan du se bergylt familien det er ikke samme fisken men de er i familie med hverandre
loffa
[QUOTE=Lars Vegar Steine]Fikk meg en ny blåstål i dag,så nå har jeg 3 stykker. Tror det må være den fisken med fineste farger langs kysten. Har også 4-5 rødnebb (hunnen i familien). En blåstål har et harem med rødnebb. Når blåstålen forsvinner,skifter den eldste rødnebben kjønn og tar over haremet.:):)



Blåstål, det er ikke det samme som berggylte? Pleier å få noen som ligner denne fra land, men trodde det bare var stor berggylte?

Berggylte er i samme familie som blåstål og rødnebb (Leppefisker) men det er en annen art. Fargen på berggylter er brun/grønn, alt etter hva kjønn den er.
Har noen bilder av andre arter i samme familie, grønngylter og gressgylter.
saffen
her kan du se [URLBLOCK1] det er ikke samme fisken men de er i familie med hverandre


Glimrende link
Lars Vegar Steine
Fikk meg en ny blåstål i dag,så nå har jeg 3 stykker. Tror det må være den fisken med fineste farger langs kysten. Har også 4-5 rødnebb (hunnen i familien). En blåstål har et harem med rødnebb. Når blåstålen forsvinner,skifter den eldste rødnebben kjønn og tar over haremet.:):)

Å guri malla kan man få så fine fisk langs norskekysten? Hvor store blir disse da og er dette en fisk som spises ? Har vært mye ute og fisket og satt garn men aldri sett slike. Dette er min favorittråd)
Heidi Ingdal
[QUOTE=Lars Vegar Steine]Fikk meg en ny blåstål i dag,så nå har jeg 3 stykker. Tror det må være den fisken med fineste farger langs kysten. Har også 4-5 rødnebb (hunnen i familien). En blåstål har et harem med rødnebb. Når blåstålen forsvinner,skifter den eldste rødnebben kjønn og tar over haremet.:):)

Å guri malla kan man få så fine fisk langs norskekysten? Hvor store blir disse da og er dette en fisk som spises ? Har vært mye ute og fisket og satt garn men aldri sett slike. Dette er min favorittråd)

Takk takk heidi Visst er det fine fisker langs norskekysten,spesielt leppefiskene har nydelige farger. Blåstålen kan bli 30-35 cm store. De lever på grunna i sommerhalvåret, dypere på vinteren..Det går fint å spise den, men den blir sjelden spist,,mye bein..

De er dagaktive, ligger i ro (sover) på natten. Kanskje det er grunnen de sjelden tas i garn. jeg kan heller ikke huske jeg har fått dem i garn noen gang..
Foring
Her får fiskene reker og krabbene blåskjell. Krabbene knuser blåskjellene selv. Prøver å ikke la dem få mer mat enn det de klarer å spise opp på kort tid. Liker ikke at det ligger gammel mat på bunn, ser ikke pent ut heller.
må bare få sagt at etter min mening så er faktisk norge det fineste stedet og dykke. med alt det man kan se her i havet. seff er det fint og dykke i egypt og alle disse stedene for all del . men norge er best..
Fikk noen nye beboere til akvariet idag. En liten sei,et par bergnebb og noen gressgylter..

Tar bilder på kveldstid, det er da bildene blir best,selv om jeg aldri blir fornøyd. Ikke lett å ta bilder av hverken akvariet eller fiskene. Mye som skal klaffe for å få et godt bilde,men det er jeg sikkert alene om å syns.

Når jeg tar bilder på kvelden,har de fleste fiskene gjemt seg i taren eller mellom steinene.Men det er enkelte fisker som jeg ikke ser på dagtid som dukker opp kvelden,som ålekvabbe og tangsprell. pluss at alle krabbene er i aktivitet.
Lars Vegar Steine
Fikk noen nye beboere til akvariet idag. En liten sei,et par bergnebb og noen gressgylter.. Tar bilder på kveldstid, det er da bildene blir best,selv om jeg aldri blir fornøyd. Ikke lett å ta bilder av hverken akvariet eller fiskene. Mye som skal klaffe for å få et godt bilde,men det er jeg sikkert alene om å syns.:) Når jeg tar bilder på kvelden,har de fleste fiskene gjemt seg i taren eller mellom steinene.Men det er enkelte fisker som jeg ikke ser på dagtid som dukker opp kvelden,som ålekvabbe og tangsprell. pluss at alle krabbene er i aktivitet.:)

Vet du om de sneglene man finner i fjære, det er jo mange fine farger på de også ,om de kan gå i brakkvann og evt ha et tørt område å komme seg opp på?
For ett utrolig fint akvariet, ett sånt ett kunne jeg godt tenkt meg.
Min far hadde elsket ett sånt saltvannsakvariet som det der, i og med at han er så utrolig fiskegal...
Artig tråd og følge med på

Du kunne vel ikkje tenkt å prøvd med Pigghå då? det hadde jo vært utrolig stilig i det akvariet og.
FiskeAlex
For ett utrolig fint akvariet, ett sånt ett kunne jeg godt tenkt meg. Min far hadde elsket ett sånt saltvannsakvariet som det der, i og med at han er så utrolig fiskegal... Artig tråd og følge med på ;) Du kunne vel ikkje tenkt å prøvd med Pigghå då? det hadde jo vært utrolig stilig i det akvariet og.


Takk. Jo,som jeg sagt i et tidligere innlegg,har jeg veldig lyst til å prøve med pigghå i akvariet igjen. Hadde pigghå i akvariet for et par år siden,å det var utrulig tøft.

Jeg får prøve å skaffe meg noen nå til høsten.. De er ikke lette å få tak i her jeg bor,men jeg skal hvertfall prøve
Heidi Ingdal
[QUOTE=Lars Vegar Steine]Fikk noen nye beboere til akvariet idag. En liten sei,et par bergnebb og noen gressgylter.. Tar bilder på kveldstid, det er da bildene blir best,selv om jeg aldri blir fornøyd. Ikke lett å ta bilder av hverken akvariet eller fiskene. Mye som skal klaffe for å få et godt bilde,men det er jeg sikkert alene om å syns.:) Når jeg tar bilder på kvelden,har de fleste fiskene gjemt seg i taren eller mellom steinene.Men det er enkelte fisker som jeg ikke ser på dagtid som dukker opp kvelden,som ålekvabbe og tangsprell. pluss at alle krabbene er i aktivitet.:)

Vet du om de sneglene man finner i fjære, det er jo mange fine farger på de også ,om de kan gå i brakkvann og evt ha et tørt område å komme seg opp på?

Ser de strandsneglene jeg har liker seg like mye der det er tørt som vått. Så de bør ha en plass å krype opp. Men om de klarer seg i brakkvann,vet jeg ikke. De må kanskje ha en viss prosent saltinnhold i vannet for å klare seg.. Men det går jo ann å prøve seg og se hvordan det går..
Lars Vegar Steine
[QUOTE=FiskeAlex]For ett utrolig fint akvariet, ett sånt ett kunne jeg godt tenkt meg. Min far hadde elsket ett sånt saltvannsakvariet som det der, i og med at han er så utrolig fiskegal... Artig tråd og følge med på ;) Du kunne vel ikkje tenkt å prøvd med Pigghå då? det hadde jo vært utrolig stilig i det akvariet og.


Takk. Jo,som jeg sagt i et tidligere innlegg,har jeg veldig lyst til å prøve med pigghå i akvariet igjen. Hadde pigghå i akvariet for et par år siden,å det var utrulig tøft.

Jeg får prøve å skaffe meg noen nå til høsten.. De er ikke lette å få tak i her jeg bor,men jeg skal hvertfall prøve


Hvor er det du bor hen då?
Jeg har stadigvekk pigghå når jeg er ute å fisker, i perioder er det så mange av de at det rett og slett er plagsomt at man bare får pigghå...
FiskeAlex
[QUOTE=Lars Vegar Steine][QUOTE=FiskeAlex]For ett utrolig fint akvariet, ett sånt ett kunne jeg godt tenkt meg. Min far hadde elsket ett sånt saltvannsakvariet som det der, i og med at han er så utrolig fiskegal... Artig tråd og følge med på ;) Du kunne vel ikkje tenkt å prøvd med Pigghå då? det hadde jo vært utrolig stilig i det akvariet og.


Takk. Jo,som jeg sagt i et tidligere innlegg,har jeg veldig lyst til å prøve med pigghå i akvariet igjen. Hadde pigghå i akvariet for et par år siden,å det var utrulig tøft.

Jeg får prøve å skaffe meg noen nå til høsten.. De er ikke lette å få tak i her jeg bor,men jeg skal hvertfall prøve


Hvor er det du bor hen då?
Jeg har stadigvekk pigghå når jeg er ute å fisker, i perioder er det så mange av de at det rett og slett er plagsomt at man bare får pigghå...

Jeg bor på jørpeland utenfor stavanger. Hvordan fisker du siden du får mye pigghå? Rekner med du fisker med agn?







Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap