Rognkjeksens akvarium (side 9)

loffa
[QUOTE=blondviking]Sier ikke neitakk til fersk steinbit heller jeg hehe Ja jeg er glad i sjømat Loffen eeh Loffa Godt du fikk lurt ham til det, hæææælig tråd med myyyyye bra bilder, som vel bør kunne komme i fiskebasen??




Kanskje steinbitten også spiser blonde-vikinger? Pass på sjegget, hehe.

Da bør den være større i kjeften enn deg :P hehe sorry måtte bare
Det med bilder til fiskebasen er jeg ikke sikker på

Mvh Per
blondviking
[QUOTE=loffa][QUOTE=blondviking]Sier ikke neitakk til fersk steinbit heller jeg hehe Ja jeg er glad i sjømat Loffen eeh Loffa Godt du fikk lurt ham til det, hæææælig tråd med myyyyye bra bilder, som vel bør kunne komme i fiskebasen??




Kanskje steinbitten også spiser blonde-vikinger? Pass på sjegget, hehe.

Da bør den være større i kjeften enn deg :P hehe sorry måtte bare
Det med bilder til fiskebasen er jeg ikke sikker på

Mvh Per


Jeg også bare MÅ blondviking:
Trodde ikke det fantes individer som var større enn meg i kjeften ;- =)
(har jeg hørt)
Vi har gått litt OT Loffa nei døm finnes ikke :P
bilder til fiske basen må vel sendes til moderatorne tror jeg. så er det de som av gjør hvolke bilder som skal være med..
Hadde storrengjøring igår.Så da er det på med støvlene å gå oppi å skure. Det begynner å bli kaldere i sjøen så det går litt lenger mellom hver gang det trengs nå,ca 2-3 uker.
Men må enda gjør glasset rent minst en gang uken..Grønnalgene fester seg fort.

Det bler en del "grums" når jeg gjør rent,så jeg har sirkulasjon på vannet hele tiden mens jeg holder på..
Når jeg ser du står oppe i akvariet lurer jeg på, er du 1.20 høy ?? hehe
He he,ja ikke langt unna,bare ca 60 cm

Mao stoooort akvarie hehe Rævva(stygt språk ikke les dette barn) rekker jo såvidt over kanten )
Jeg er så imponert over det karet der.....enten så er karet stort eller så er du liten....he he )
Heidi
(stygt språk ikke les dette barn)
Men likavæl så gjorde du det fyyyy
Heidi Ingdal
Jeg er så imponert over det karet der.....enten så er karet stort eller så er du liten....he he :-))


He he,Jeg er 178 høy.. Akvariet er 3 meter langt 1 meter bredt og 1 meter høgt. Innvendige mål.
Ja nå har jeg vært febersyk og elendig form i snart tre uker og ikke orket å vært på nett og skrevet men dette måtte jeg jo bare kommentere vettu....store barn har små gleder.....
Heidi Ingdal
Ja nå har jeg vært febersyk og elendig form i snart tre uker og ikke orket å vært på nett og skrevet men dette måtte jeg jo bare kommentere vettu....store barn har små gleder.....:-)


EH! Små barn har STORE gleder!!! Heidi da.... hehe
Hadde visst et bilde så viste størrelseforholdet litt bedre
Du er liten til å bli borte i det lille akvariet :P
loffa
[QUOTE=Heidi Ingdal]Ja nå har jeg vært febersyk og elendig form i snart tre uker og ikke orket å vært på nett og skrevet men dette måtte jeg jo bare kommentere vettu....store barn har små gleder.....:-)


EH! Små barn har STORE gleder!!! Heidi da.... hehe
He he ja så det selv etterpå.....skylder på overopphetning på tredje uka....)
Merker tydelig at pumpen gjer mindre vann nå enn tidligere i år. Var ute å dro opp slangen som tar inn vann,og da jeg tok av silen på ventilen var det mye blåskjell inni. Så det er nok mye blåskjell som har grodd fast oppover i slangene.

Dette gjør at vannet får mye mer motstand og at det blir mindre åpning i slangen.

Pumpen sliter mye mer når dette skjer,og i verste fall kan den gå i stykker.


Så jeg må nok om ikke altfor lenge stoppe akvariet en periode for å rense slanger og pumpe...

Var ute å trekte rusene mine i dag og fikk 9 krinakrabber.

Disse får jeg av og til når det blir kaldere i sjøen,men har aldri fått så mange på en gang før..
krinakrabben er et krepslignende dyr,blir også kaldt trollhummer.

Det er flere forskjellige trollhummere,krinakrabben er den vanligste..

De er mørkerøde med flotte blå striper..

De lever på hardbunn fra fjæra ned til flere hundre meters dyp.
Kroppslengden kan bli ca 10 cm lang..
minste taskekrabben jeg har fått noen gang 5cm..
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Falcone
Reklame for plussmedlemskap