Kan jeg? ( planter)

kan jeg ta noen spesiele ting fra naturen og bruke det i akvariet? tenkte kanskje helst på planter
Nei. De plantene fra norsk natur trives ikke innendørs i det varme vannet vi har i akvariene våre. De vil visne bort og dø, siden de er tilpasset et liv i kaldt vann med bare noen få virkelig varme dager om sommeren.

Hold deg helst til tropiske arter planter du, så risikerer du ikke å få med deg noen skumle smittestoffer eller parasitter fra norske vann heller.

Steiner kan du hente fra naturen derimot. Ingen fare. Bare skrubb den godt i rent, varmt vann og skyll før bruk. Unngå stein som glitrer, da de kan inneholde metaller.

Personlig ville jeg aldri dratt inn røtter fra norske trær heller, pga man vet aldri hva slags treslag det er. Det er enkelte som slett ikke er bra å ha i akvariet (nåletrær). Det er også et viktig poeng at de aller fleste av våre treslag råtner fortere under vann enn det tropiske mangroverøtter gjør, som er av spesielt harde treslag som teak og mahogny.
Ikke planter men andre forslag : )
Ikke akkurat fra naturen heller, Men takpanne fra hus... Kanskje du vet om et hus som er falleferdig. Vis du har keramikk krukker, (jeg knuste mine i to og fikk fine huler) Kokosnøtter... Men de får du vel bare på butikk *hehe*... Sand fra en strand... Så kan du samle insekter fra vann og gi til fisken din. fine steiner og sjel er jo lett og finne på en strand, bare husk og vask det godt
SÅ kom jeg ikke på så mye mer
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap