Svart grus til akvariet

Svart grus med størrelse 0,8-1,2 mm, er den for grov for cory og kuhlli ål?
Det er i grenseland.

Jeg ville valgt ett hakk finere.


-Tim
Jeg synes den er for grov, ja. Jeg har rådasand 0,8 - 1,2 i to av mine kar, og bare jeg får ork til å tømme de, skal denne byttes ut med finere sand.

Jeg har en helt annen adferd i kar med finere sand, og synes rett og slett ikke at 0,8 - 1,2 får frem den naturlige adferden særlig bra. Har egentlig litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har gjort dette før, kjenner jeg...
ok, tusen takk for svar.

Vil det gå bra med svart rådasand da på 1mm?
Kanskje den og blir for grov da ettersom du skal skifte ut den på 0,8-1,2.
Jeg kunne tenkt meg svart og den fineste jeg finner er på 1mm..
Jeg har lett og lett etter svart sand som er coryvennlig, siden jeg også kunne tenke meg svart sand. Dessverre har jeg ikke funnet noen enda. Enten er den for skarp, eller for grov.

Hadde søkefunksjonen virket, skulle jeg ha linket til en tråd om svart sand som jeg vet om, men ikke husker jeg detaljene i tråden, og ikke finner jeg den uten søkefunksjonen heller :p
Aquamanias har svart rådasand på 1mm som jeg kunne tenkt meg, men skulle visst om 1 mm er for grovt det og?
Hva er anbefallt størrelse da?
Jeg har cory, kuhlii og ciklider
Jeg fant tråden jeg nevnte.

Jeg må lese den igjen for å huske hva det var, men noe var det som fikk meg til å forkaste hele ideen.
Tror jeg ha lest noe av det der en gang, men skal lese det en gang til.
Den kan da ikke være giftig eller farlig den svarte rådasanda jeg mener siden aquamanias selger den, tror ikke de har solgt den hvis vi ikke har kunnet brukt den i akvariet..
Er den for grov for sommerfuglciklider også?
Det at en sand kan brukes i akvariet betyr ikke at den passer for corydoras, kuhlii og dvergciklider

Det finnes massevis av fisk som ikke bryr seg om hva slags bunnlag det er

Pellefygert
Usikker på sommerfugler siden de legger egg på harde, flate ting som en stein. Mulig at de ikek graver så mye. Men mulig de fortsatt siler sand på jakt etter mat. Jeg kjenner ikke arten godt nok til å være bastant.
Sommerfuglciklider er en dvergart av de ciklidene som kalles jordspisere. Se på navnet deres. "Geophagus" betyr rett og slett jordspiser, og "Mikrogeophagus" betyr da direkte oversatt "liten jordspiser".

Dermed er atferden med sandsiling og graving i sanden også noe som i høyeste grad gjelder disse.
Takk, Mona Ble med ett usikker :p
Ok, da er det visst bare å bytte sand...
mona o
Se på navnet deres. "Geophagus" betyr rett og slett jordspiser, og "Mikrogeophagus" betyr da direkte oversatt "liten jordspiser".


*panneklask* Selvfølgelig Hadde jeg bare tenkt meg om så visste jeg jo dette :p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap