For til kampfisk-hann

Kan jeg fore kampfisken med bare tørkede, røde mygglarver?
Den vil ikke ha noe annet.
Samme spørsmål her
har vært inne på kampfisk.com. Der er det en del tips om yngelfor der. Har tenkt på og prøve med mygglarver jeg finner på terassen som beskrevet men tør ikke ta sjansen. Redd for at det kommer sykdommer eller annet som skal ta knekken på bettaen.

Ser det er en hel del man kan gi til voksen kampfisk. Men hvor får man tak i startkulturer??? Noe som dyrebutikker har? Noen i stavangerområdet som vet hvor man får tak i startkultur eller noen som er villig til og selge litt så jeg kan lage en en egen kultur?

Ellers kan jeg tipse om rester fra kjøleskapet. Fant det også på kampfisk.com. Har du noen kjøttrester e.l. s koser han seg med det. Bare pass på det ikke er gjort oe med som saltet, røkt, tørket eller noe drit i.
Har hørt at røde mygglarver ikke holder som eneste kost. Det kan godt være hovedfor, men bør suppleres.

For noen dager siden besøkte jeg MarenB, og da fikk jeg en pose med Hikari Betta Bio Gold. Denne har blitt kjempepopulær hos kampfisken min, og jeg har gått over til dette som hovedfor da det inneholder en komplett næringsbase. Han får mygglarver en gang om dagen nå, og Bettafor 2 ganger. Synes fisken faktisk virker enda piggere nå.

Hikari Betta koster ikke så mye, og en pakke på 20g holder leeeeenge til en kampfisk. Det går bare med 8-12 kuler daglig.

Link til foret

-tim
gurimalle
Kan jeg fore kampfisken med bare tørkede, røde mygglarver? Den vil ikke ha noe annet.

Det finnes masse flakfór og annen fór spesiallaget til kampfisk.
F.Eks, denne
Endelig et for
Ser ut som kampfisken min er litt småkresen ja...har endelig funnet et for som han ikke spytter ut igjen...røde mygglarver stod greit til ja....prøvde flakforet men det spyttet han ut igjen...hadde kampfisken kunnet hadde han reist seg over akvariet og spyttet det i trynet på meg....kresne jævel menmen, frossenfor blir det...er ikke så dyrt for en liten kampfisk
Neida, frossenforet har du lenge. Flakfor mister uansett næringsstoffer relativt raskt etter åpning, og anbefales byttes ut etter 6 mnd uansett når den går ut på dato. Og jeg iallefall merket det på helsa og fargen på fisken da jeg begynte å gi frossenfor.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap