Peru/Brazil 2009

Lørdag morgen flyr vi over Atlanteren til Lima, Peru og videre til Iquitos. Vi er Ronny Thommassen, Jørn Kåsa og undertegnede.

Vi skal besøke Rio Nanay, veien til Nauta og sist men ikke minst Rio Yavari som er grenseelva mot Brazil.

Etterhvert som vi får fotomateriale og internettoppkobling vil det bli lagt inn oppdateringer fortløpende i denne tråden.
Spennende.
Gleder meg til å følge med på utviklingen.
Skal dere ta med fisk tilbake til Norge?
Hvordan gjøres egentlig dette?
spesielle sorter dere er ute etter?

Espen
Plussmedlem
God tur! Keep us posted!!
Inaktiv bruker
Denne tråden må jeg følge med på. Gleder meg til å se bilder. Fortsatt god tur gutter Håper dere finner masse spennende.
Naa har vi vaert her en uke og litt til.

Foerste fisketur var tre biotoper langs veien til Nauta. Fangsten besto av Ancistrus sp. greenspotted, redhooks, hoplias , S. rhombeus, pleco zebra, div. corygreier og svaert mange tetraarter.

Vi har ogsàa reist langt oppover Nanay p`e tredagers tur i speedbaat og fanget discus, scalare, crenicicla, apisto og en masse masse mer.

Har ikke datakabel her jeg sitter, men skal faa lagt ut bilder om noen dager.

Mvh
Joern, Ronny og Haavard
Ser frem til bilder

Spennende hvilke corygreier dere har fått fatt i og

Ha en fortsatt fin tur alle sammen.
Håvard Støre Andresen
div. corygreier

Hrmff!

Neida, jeg er egentlig bare grønn av misunnelse. Gleder meg til bilder!
Blir skoj å se bilder.
Kan dere fange så mye dere vil?
må dere betale toll/moms eller noe slikt for å få ta de med ut av landet, inn i Norge?
Steike.. Skulle hatt meg noen sånne flotte eksemplarer av diskus ja...

en tur som dette er lagt inn i ønskelisten min for mange år siden, men må nok vente til ungene klarer seg noen uker uten mammaen sin..

Men da den tid kommer skal jeg sørge for å kose meg skikkelig.

Lykke til med fangsten da folkens.
Liker disse trådene. Sitter som limt hvert år og kikker på bildene som publiseres
Naa er vi paa Coyotes Tattoo i Lima. Joern og jeg er ferdig dekorerte og vi venter paa at Ronny skal bli ferdig med sin greie.

Ronny faar i dette oeyeblikk tatovert Arapaima skjell paa overarmen.

Joern fikk en mer familiekjaer tattovering

Det blei en Pseudacanthicus sp. L25 over ryggen min. Gjorde jaevlig vondt!

Bilder og historier kommer som sagt naar vi er vel hjemme om t par dager.
Gleder oss til bilder.
Tøft bilde, så tatoo'en blir sikkert tøff.
Wow! Det må være helt konge å være der!!
Grønn og blå og alle regnbuens farger av misunnelse jeg også...
Nå er jeg hjemme og kan begynne å fortelle litt om de fantastiske turene vi hadde i Amazonas. Jeg tar det hele i vanlig tidsrekkefølge.

Tirsdag 17/8 2009

Vår første fisketur var en dagstur hvor vi fisket på veien mellom Iquitos og Nauta.

Første stopp var en klartvannsbekk 77 km fra Iquitos. Posisjonen jeg viser på kartet er ikke helt eksakt siden vi ikke hadde gps.

I den første biotopen fisket vi grønnflekket ancistrus, no cory og ciclidegreier, banjomaller og litt diverse greier.

Fiskeren vi hadde med denne dagen heter Alfredo og er en svært dyktig fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Quatermass
Reklame for plussmedlemskap