Hvordan fylle opp 110 liter

Fins det noen lettere måte og fylle opp/vannbytte enn og bære og helle fra bøtte? Noen tips til en slags omvendt hevert?
KJøp en pumpe med tilstrekkelig løftehøyde, så kan du bruke den
Denne dingsen (se bilder) jeg bruker til vannbytter i mine akvarier er kjøpt på Biltema for ca 60 spenn
takk for svar, men hva slags pumpe?
En sirkulasjonspumpe som har den løftehøyden du trenger.

Det er vanskelig å svare når jeg ikke vet noe annet enn at du bærer bøtter i dag, og ikke vil gjøre det lengre.

Mellomlagrer du vannet? Eller skal du ta vannet direkte fra en kran? I såfall er det snakk om et x antall meter slange, sette på krana, og se om det holder.

Personlig har jeg 11 kar oppe og går og bærer bøtter fortsatt. Vurderer imidlertid en ordning med pumpe nå
Du kan jo bruke en hevert til å få ut vannet, og en slage som du kobler på krana.
Og hvis du mellomlagrer vannet kan du jo sette en pumpe i böttet du har vannet i.
Hva med en sånn en

Da kobler du bare slangen til kranen, og putter andre enden oppi akvariet. Så setter du på kranen og den suger vann ut av akvariet. Så skrur du av vannet, skrur på en pendel, og setter på vannet igjen. Da fylles akvariet opp igjen. Enkelt og greit
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap