Liten pallet-hunn

Hei, for litt siden kjøpte jeg ett par Palettciklider. Men problemet er at hunnen er så liten, og hannen jager den rundt som en gal! jeg har mange gjemmesteder så det er ikke for slitsomt, men hunnen får nesten ikke noe mat. Har noen opplevd det samme? Hva burde jeg gjøre?

Mvh: PK
Plussmedlem
Kan synes som et dumt spørsmål, men jeg må bare spørre...

Så lenge den er så "liten"...Er du sikker på at det er en hunn og ikke en liten hann?
Jeg har vært inne på tanken. Jeg har hørt at små hanner "forkler" seg som hunner for å ikke få gjennomgå så mye. så nei, jeg er er faktisk ikke sikker på at det er en hunn. jog stolte på det de i dyrebutikken sa... Kansje ikke så lurt. Men hbvordan kan jeg eventuelt finne det ut?

Mvh: Pk
det er ganske stor forskjell på han og hun . Kroppen på en hun er litt stutt mens hannen er mye strømlinjeformet. Kan det være at hun ikke er helt kjønnsmoden mens han er klar som et egg?
Ja jeg vet det, men når en hann "forkler" seg vil den se helt ut som en hunn, akkurat som mollyer gjør. selvfølgelig kan det hende palett- hunnen ikke er kjønsmoden, og hannen ser på henne som en konkurent istedenfor make.

Takker for svar forresten
Hvor lenge har du hatt de to her? Når jeg kjøpte mitt par var hoa veldig liten ca 3 cm og han neste 8 cm, og det tok nesten par uker før hun roet seg ned og lot hannen komme bort til seg uten å rømme bak en rot eller mellom noen planter. Er hun rød/rosa i buken eller veldig blek - lys lilla/lys rosa?
min er circa like stor. Den er ikke rød i buken. Helt grå/hvit. jeg har hatt de i litt over en uke, så jeg håper de finner seg til rette snart. Hos meg er det ikke hunnen som ikke vïl ha hannen i nærheten, men hannen som jager henne vek...
Høres ut som han er er dårlig på å sjekke og trenger å gå på sjarmskole Kanskje de trenger litt mer tid på å bli kjent. Hvor stort er karet ditt?
Det er en 54l. vet det er litt knapt men de går helt alene i karet. Bare noen ottoer som spiser alger som er med dem. Helt enig med deg om at han ikke er serlig god på å sjekke ;D Men, men. håper det går bra til slutt
Per Kristian Pettersen
Det er en 54l. vet det er litt knapt men de går helt alene i karet. Bare noen ottoer som spiser alger som er med dem. Helt enig med deg om at han ikke er serlig god på å sjekke ;D Men, men. håper det går bra til slutt

Vet du , jeg hadde mine i en 110l, etter 14 dager ble de kjærester og la egg for så å gå bananas og jage alt og alle så jeg flyttet dem i et kar på 54 l. Fra dag en hatet de det, begge ble meget bleke og slo opp. hannen jaget hoa eller så var han gjemt . jeg så ikke noe til dem på flere uker. begge var nesten hvite i fargen. Jeg flyttet dem tilbake og 2 minutter senere (jeg tuller ikke) var de full av farger og kjærester på nytt. Akkurat nå lager de gytegrop ha mye planter og gjerne mørk bakgrunn i akvariet, de ser ut til at de liker det.
Jeg skulle gjerne hatt større kar, men har desverre ikke nok plass eller penger til flere/større kar. Jeg kjenner flere som har paletter i kar på min størrelse som yngler i ett sett. Ikke at det betyr at de liker seg. Men jeg skal prøve mitt beste for å gjøre det beste for mine fisker. Jeg skal forsette å mate hyppig med røde myggiser så hunnen kansje vokser og blir kjønnsmoden

Det høres topp ut. jeg skjønner at det ikke er bare å kjøpe et stor kan og jeg er sikker på at dine vil finne ut av det og bli venner. Jeg bare fortalte om min erfaring, ikke for å få deg til å føle deg dårlig .

Lykke til masse med dine paletter , de er helt utrolig morsomme.

ps: kom på en ting , et lite stim med f.eks neon tetra kan roe ned palettene. Når tetraene er rolige føler palettene seg trygg. Ser det her hjemme :-P
takk for all støtten Jeg har noen rødmunstetra, men de er ikke akkurat rolige. de svømmer rundt som gale hele dagen, spessielt når det er mat men jeg kan prøve

Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap