Uklart vann i karet

Hei folks, jeg har fått problemer med litt uklart vann i karet mitt.Det flyter endel partikler rundt i vannet også.Fiskene ser ikke ut til og ta noe skade av det, men det ser jo ikke bra ut.
Har aldri opplevd dette og lurer på hva som kan være årsaken.Jeg prøvde å rengjøre filteret, men det har ikke blitt noe bedring av betydning.Kan det være at jeg må skifte filtermasse? har nemlig ikke gjort dette siden jeg kjøpte karet mitt for halvannet år siden.
Om vannet har blitt tåkete så har du nok fått infusorier, dette er helt ufarlig. Men kommer gjerne av at man mater fiskene litt for mye slik at det blir mye næring i vannet. Bytt vann i noen dager og ikke mat fiskene.

Når dte kommer til filtermasse så trengs ikke den å byttes.
Aah det høres logisk ut ja.Jeg driver og forer opp sommerfuglyngel for tiden, og da er det nok blitt litt kraftig foring takk for svaret
Da er det nok bare det, men når det er sagt så er det vitkig å fore disse dvergciklide ynglene hardt Forer selv yngel av boliviansk sommerfuglciklide til de store gullmedaljer hehe.


Det er veldig vanskelig å svare på problemet med den informasjonen du gir, for det kan ha så mange årsaker. Men jeg tviler på at du trenger å skifte filtermedie, så sant det ikke er gått tett.

Er borti samme problematikken i ene karet mitt. Det har blitt litt bedre etter jeg skaffet meg Gabonreker, men har fortsatt endel større partikler igjen. Har faktisk gått så langt å vurdere å bruke Tetra clearwater (selv om jeg er motstander av slike "vidundermiddel"), eller hva det nå heter for å binde opp partiklene i vannet slik at de synker. og siden støvsuge det opp, men det er jo bare en midlertidig og dyr løsning. For det egentlige problemet er jo ikke løst.

For å muligens å kunne hjelpe kunne det vere greit å vite størrelse på karet, hvilket filter og hvilke fisker du har. For det kan jo vere du har anskaffet deg en fisk som roter fælt..


Okei hvor ofte forer du dine og med hva? jeg har vekslet mellom myggis,oksehjerte,meitemark og litt tørrfor 3-4 ganger daglig.
Jeg må gjerne bare regne med å ha litt uklart vann da mens jeg forer disse fiskene opp? de er vel 1.5-2 cm store nå.
Nå ble vel denne tråden postet på litt feil plass av meg ser det ut til hehe
Hakke
Det er veldig vanskelig å svare på problemet med den informasjonen du gir, for det kan ha så mange årsaker. Men jeg tviler på at du trenger å skifte filtermedie, så sant det ikke er gått tett. Er borti samme problematikken i ene karet mitt. Det har blitt litt bedre etter jeg skaffet meg Gabonreker, men har fortsatt endel større partikler igjen. Har faktisk gått så langt å vurdere å bruke Tetra clearwater (selv om jeg er motstander av slike "vidundermiddel"), eller hva det nå heter for å binde opp partiklene i vannet slik at de synker. og siden støvsuge det opp, men det er jo bare en midlertidig og dyr løsning. For det egentlige problemet er jo ikke løst. For å muligens å kunne hjelpe kunne det vere greit å vite størrelse på karet, hvilket filter og hvilke fisker du har. For det kan jo vere du har anskaffet deg en fisk som roter fælt..


Hei jeg har et juwel lido 120L akvarium.For en måned siden så flyttet jeg over 30 stk sommerfuglciklide yngel fra et mindre kar.De går der sammen med tolv stk kardinal tetra.Har aldri hatt dette problemet med uklart vann og partikler tidligere.Så jeg vil vil tro det har sammenheng med det som er nevnt ovenfor, kraftig foring.Håper i vertfall at det ikke er noe mer alvorlig enn dette :/
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap