Overflod av snegler...

jeg har alt for mange snegler som lever i akvariet mitt :s
... jeg lurte på om det finnes en grei måte å bli kvitt en del på???

det hadde vært veldig fint hvis noen hadde svart på innlegget

Plussmedlem
Hvort stort er karet?
Det finnes fisk som spiser snegler.

I tillegg finnes deg både sneglegift og sneglefeller.

Ellers så kan du plukke for hånd
Ta ut alle andre fisk, kjøp en kulefisk. Vent...
jeg forer med nutron biofood

karet er på 110 liter
hvis det er vanlige skivesnegler det er snakk om er det rett å slett barre å splatte alle du ser på glasset. også kan du legge ut agurk som til en ancistrus, la det stå over natta og neste morgen vil den være full av snegler. så tar du den ut og kaster agurken med snbeglene på Forsett slik og sneglene vil bli kraftig redusert Det funker for meg
er det noen forslag for snegle etende fisk som går i lag med cardinal tetra, neon tetra og guppier?
Ikke som jeg vet om i den størrelsen der på karet.

Jeg kjenner ikke fôret du bruker, men... årsaken til at jeg spurte er at det blir mer snegler av fôr som støver mye, siden mye av fôret da forsvinner rundt i karet og fiskene får ikke spist det.

Som et eksempel kan jeg nevne at jeg har langt flere pestsnegler i karene mine i perioder hvor jeg fôrer mye med tabletter i forhold til når jeg fôrer mye med røde mygglarver.

Du kan skvise de sneglene du ser Disse sneglene formerer seg fort, og det er ikke dekorativt når hele glasset er dekket av dem. Men utover det gjør de ingen skade, snarere tvert i mot. De spiser matrester og alger og er egentlig ganske nyttige. Du må bare skvise og fjerne noen innimellom så de ikke blir alt for fremtredende.

Å ikke fôre mer enn du må hjelper også; er det ikke mat til dem, vil bestanden reduseres deretter
takki for alle svarene jeg prøver nok å legge ut agurk
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap