Når kjøpe fisk?

Jeg er heeeelt fersk når det gjelder akvarium! Har kjøpt mitt første og fått i planter og pumpe og kolbe og slikt. Men det jeg lurer på er hvor lenge bør jeg vente før jeg kjøper fisk? Noen sier en uke, andre sier tre. Hva er best?
4-5 uker er best, så lang tid tar det for nitrogensyklusen å fullføres. Anbefaler at du titter litt på akvarieskolen i artikkelsamlinga der, står mye nyttig!
okei, bare å smøre seg med tålmodighet da=) Men skal jeg skifte vann før jeg har i fisker da om 4-5 uker? Herregud føler meg helt grønn på dette område og lurer på hva jeg har gitt meg ut på..
Velkommen til akvarieverden! En lærerik hobby, det er det du har begitt deg ut på
Du trenger ikke bytte vann, nei
Neida, la vannet være, og la døde planterester og slikt ligge. Det blir mat for filterbakteriene. Når du planlegger å sette inn fisk, tester du vannet. Er verdiene bra, bytter du vann, og setter inn noen få fisk. Sett inn litt og litt fisk hver uke til du har det antallet du vil ha, så rekker filterbakteriene å kolonisere seg til å ta seg av avfall fra flere fisk.
Tusen takk for nyttige tips! Føler på meg at jeg kommer til å være mye på dette forumet fremover=) Gleder meg til å komme igang med min nye hobby=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap