Bobblevegg

ægh, visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette.

Med masse press fra mamma, må jeg prøve å skaffe meg en bobblevegg i 250literen, det er jo utrolig dekorativt!
så jeg lurer på om dere vet om det er nettbutikker som selger noe tilsvarende dette: [URL=http://www.aquariumguys.com/buwaai28.html]http://www.aquariumguys.com/buwaai28.html[/URL] ?
Er helt grønn på akkurat dette, jeg.
Heisann!
Slik vil jeg også ha..! :P Vet det går an og lage selv, men må nok ha en ganske kraftig luftpumpe for og få jevnt med bobler osv..

Så om du finner en billig ferdig løsning så må du love og skrike ut
Therese Paulsen
ægh, visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette. Med masse press fra mamma, må jeg prøve å skaffe meg en bobblevegg i 250literen, det er jo utrolig dekorativt! :) så jeg lurer på om dere vet om det er noen norske nettbutikker som selger noe tilsvarende dette: [URLBLOCK1][/URL] ? Er helt grønn på akkurat dette, jeg.


åj, sorry, den vakke meninga. feil knapp! ö
Aquamanias har et utvalg av luftsteiner som er ment å lage slik "luftboble-gardin" av.

For eksempel en avlang luftestein, 30 cm lang, legges på bunnen ved bakveggen. Evt flere etter hverandre.
30 cm lang luftestein eller 14 cm lang.
Sannsynligvis må du ha en veldig kraftig luftpumpe om den skal orke å drive flere slike etter hverandre bortover. Eller flere vanlige, små pumper.

Siden en 250 liter er ca 1 meter lang, kan du eventuelt anskaffe byggbare luftesteiner på 25 cm, og skjøte på hverandre flere bortover langsmed bakglasset til ønsket lengde. Kjøp kraftig nok luftpumpe.

Personlig er jeg lite begeistret for masse luftbobler i vannet, men det er smak og behag
Men husk at alle boblene og luftpumpen gir fra seg en del lyd. Dette kan for enkelte virke forstyrrende hvis man f.eks. har akvariet i stuen, i nærheten av der man sitter og ser på tv.
du får og kjøpt sånne rør med hull i så du kan sjøte sammen å legge bakerst i karet.. så på ren sånn senest på fredag, men hvordan det fønker ang krafig luftpumpe osv det aner jeg ikke.. men det var en veldig enkel løsning da,, hvis det virker da.. ;=)
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap